- Ismerjük meg a célközönséget: egy tinédzsereket megcélzó infografika jelentősen eltérhet attól, amit például egy vállalat vezetőinek prezentálunk. Győződjünk meg róla, hogy feltettük a kérdést: ki is fogja megnézni az adott grafikát? Egy teljes szervezet megkapja azt email-en keresztül, vagy a közösségi médiában fog megjelenni? Esetleg linképítés a készítésének fő célja?
- Egy jó infografika történetet mesél: Az összefüggéstelen képek és vizuális elemek halmaza egy infografikán csak arra jók, hogy összezavarják a felhasználót. Ehelyett győződjünk meg róla, hogy a dizájn egyes részei egymással összefüggenek. Használjunk vizuális útmutató jeleket, hogy végigvezessük az olvasót a bemutatott történeten.
- Forma és a tartalom egysége: Jó esetben a kutatás témája jelenti az ugródeszkát a grafikus szerkezethez. Ha a témád a szupermarketekben való vásárlási szokások, használj az infografikán bevásárlólistát, bevásárlókocsit, élelmiszerboltot, stb., a dizájn szerves részeként.
- Az infografika létrehozása egy tervezési folyamat eredménye: Az infografika születése az adatvizualizációs szakember munkájával indul. Szorosan együttműködve a piackutatókkal, feladata arra irányul, hogy az adatokat begyűjtse, szortírozza, elrendezze, majd eldöntse, mely formában a legcélszerűbb azokat prezentálni. Mindezeket végül átadja a grafikusnak, ő lesz az, aki az egészbe életet lehel.
- Fontos a szöveg minimalizálása: Ne feledjük el, hogy vizuális beszámolót készítünk így maradjunk vizuálisak, amennyire csak lehet. A szöveget szerkesszük addig, amíg tömör és velős nem lesz.
- Stílus: Ahhoz, hogy hatásos infografikát készítsen az ember, nem árt, ha vannak tervezési alapismeretei – ez magában foglalja a megfelelő színskála használatát, az odaillő tipográfiát valamint a layout szerkesztésének tudnivalóit. Ha grafikussal dolgozunk, akkor célszerű megosztani vele, mik a szándékaink. Komoly terveink vannak az infografikával, vagy csak saját magunk (és mások) szórakoztatására készítjük azt? Modern vagy vintázs stílust szeretnénk?
- Legyünk tisztában a rendelkezésre álló büdzsével: Ha kis költségvetéssel dolgozunk, az a készülő infografikát is befolyásolhatja. Az egyedi képek vagy karakterek elkészítése például illusztrátor munkáját kívánja meg. Amennyiben nincs módunkban illusztrátort alkalmazni, akkor olyan grafikusra lesz szükségünk, akinek megfelelő gyakorlata van a vektoros illusztrációk területén.
- Ismerjük meg a grafikonokat: Az infografika készítésének fontos lépése a megfelelő adatokhoz a megfelelő grafikon megtalálása. Próbáljuk vegyíteni az általunk használt vizualizációs módszereket, de sose annyira, hogy az összezavarja a felhasználót. A vizualizációs módszerek „periódusos rendszerének” ismerete sokat jelenthet.
- Jelenítsük meg a felhasznált forrásokat: Győződjünk meg róla, hogy minden statisztika, minden ábra tartalmazza a megfelelő forráshivatkozást és arról, hogy minden felhasznált forrást megjelenítünk az infografika alján. Legyünk óvatosak, ne dolgozzunk túl sok forrásból – néhány gondosan megválasztott adathalmaz elég kell, hogy legyen, és az információ túltengéstől is megvéd minket.
- Tanulmányozzunk minden nap egy-egy infografikát: Az infografika készítésének ideális tanulási módja, ha a legjobbaktól lessük el a trükköket. Íme néhány, színvonalas infografikákat bemutató oldal:
Visual.ly – óriási vizualizációs adatbázis
Guardian data blog – hírekkel kapcsolatok vizualizáció
Information is beautiful – a legstílusosabb megoldások gyűjtőhelye
Cool infographics – egyszerű infografikák, telepakolva információval