A blog olvasóinak figyelmébe szeretnék ajánlani néhány piackutatással foglalkozó cikket, melyek a blogon megjelentekhez hasonló nívójúak, a szakmaiság mellett pedig újdonság- és érdekesség-faktorral is bírnak, bizonyítékául annak, hogy a piackutatás nem száraz és unalmas, hanem még mindig az egyik legszexibb dolog napjainkban!
A képen: részlet egy 2011-es új-zélandi piackutatási konferencia plakátjáról; a teljes plakát megtekintéséhez kattints a képre! Vannak a „sexy” témában magyar próbálkozások is, például ez, vagy éppen ez.
Akik a blogot rendszeresen olvassák – köztük vállalati piackutatók és kutatóügynökségnél dolgozó kollégák –, bizonyára örömmel fogadják az ajánlást, legalábbis ebben bízom. A cikkek a Piackutatás Hírek oldalon – és kizárólag ott – olvashatók (ez alól csak néhány írás kivétel, mely a Marketingkutató Magazinban is megjelent), a blog olvasóinak érdemes tehát rendszeresen ellátogatni az említett oldalra is. Kedvcsinálóul íme néhány cikk az elmúlt időszakból, kattintsatok bátran a linkekre, nem harapnak!
Eredet
A neuromarketingesek éppen azt vizsgálják, hogyan lehet átkódolni a memóriát? Hogyan lehet elültetni egy gondolatot a fogyasztók agyában? Hogyan lehet kicselezni a memória kapuőreit és utat találni a tudattalanba? Kulcskérdések ezek márkatulajdonosoknak, reklámügynökségeknek, piackutatóknak egyaránt. (Kvalisoknak kötelező darab!)
Adatvizualizáció kezdőknek, haladóknak és profiknak
Van, aki csak egyszerű diagramot készítene, mások a napjaink vezető adatmegjelenítő bajnokaival (The New York Times, The Guardian) vennék fel a versenyt. Mindenki találhat képességeihez mért megoldást a fenti cikkben.
A világ piackutatása 2012-ben
Piackutatás nemcsak Magyarországon van, ismerjük meg a nemzetközi trendeket is, a változások fő irányát! Erre legalkalmasabb az Esomar éves jelentése, melynek összegzése magyar nyelven egy helyen olvasható – itt.
Külcsín és belbecs
A fogyasztók szerint ugyanaz a gyümölcslé különböző ízzel és illattal rendelkezik, amint a megszokottól eltérő csomagolásba öntjük... Ennek jelentőségét nem kell magyarázni, a cikk kiváló inspirációt jelenthet csomagolásfejlesztéshez.
Kölykök a hátsó udvarból: bonyolult generáció az Y
Az Y generáció megszólítása csak gondot jelent piackutatóknak, marketingeseknek egyaránt. Viselkedésüket olyan mintázatok jellemzik, melyek előtt értetlenül állunk. Miben rejlik hát megszólításuk sikerének titka? Két friss tanulmány vizslatja a kérdést.
„Azt várom el egy kutatócégtől, hogy legyen okosabb nálunk”
Ferenczhalmy Bálint, az OTP Bank piackutatási vezetője bizony nem lacafacázik, nagyon kemény elvárásokat fogalmaz meg a kutatók felé... Az a legény, aki állja?
Beszámoló a Kutatás 2013 konferenciáról
Helló, csak nem azt akarod mondani, hogy lemaradtál a legnagyobb (egyetlen?) hazai kutatási konfról?? Ejnye-bejnye. A jó hír az, hogy részlegesen pótolhatod lemaradásod – egy beszámoló átolvasásával. (Csak itt, csak most, csak neked!).
Szemtől szemben
Az a nagy büdös helyzet elvtársaim, hogy az emberi kommunikáció 80%-át a non-verbális jelek teszik ki, de vannak akik ezt 95%-ra teszik. A kutatás online térbe helyezése úgy vágja le ezeket a non-verbális jeleket a kutatásról, mint teszi azt az mp3 formátum a 20khz feletti frekvencia jelekkel. A face-to-face lehet, hogy nem a legolcsóbb, de talán nem mindenki lókolbászt akar vacsorálni, hogy ezzel a képzavarral éljek. „Lehet, hogy egy-egy kutató jól informáltnak véli magát, de ha nem találkozott valós személyekkel, akkor a kutatási eredményeinek jó része csupán fantázia.” (A mai ajánlatunk tehát átvitt értelemben: lazacfilé és bakelit.)
A Google (lesz) az új Gallup?
A The New York Times blogja szerint a Google lehet az új Gallup. Ahogy a kommunikációs módszerek változása zajlik Amerikában, úgy változnak a legpontosabb választási előrejelzések technikái is. Ez a cikk talán kissé keményebb eledel, módszertani elkötelezettségű, számok közt böngészni szerető kutatóknak ajánlott!
Értsük meg a folyamatokat! Interjú Máth Andrással
Nincs jó dolguk ma a kutatóknak, megbízói oldalról kapnak rendesen. Az interjúban Máth András ekézi a jónépet és kioszt néhány csattanós tockost, valószínűleg – sajgó tarkónkat dörzsölgetve mondjuk ezt – jogosan.
----------
Ennyi volt az ízelítő a Piackutatás Hírek oldal cikkeiből, olvassátok, lájkoljátok, terjesszétek az igét – és időnként nézzetek vissza az oldalra újabb tartalmakért. Köszi!
(Piackutatás blog)