A marketingesek találékonyságának (és ízléstelenségének) nincs határa. A legújabb hirdetési trendek szerint a reklámügynökségek és megbízóik extrém módszereket keresnek, hogy felhívják magukra a fogyasztók egyre lankadó, szétaprózódó figyelmét.
A The Guardian néhány napja arról számolt be, hogy egy tokiói PR ügynökség úgy próbál kitűnni a hirdetők tömegéből, hogy reklámot helyez el fiatal nők combján. A kampányban résztvevőknek, akik egyébként mindannyian 18 éven felüliek, miniszoknya és hosszú zokni viselése ajánlott (=”prostik gimnazista egyenruhában” feeling, ami Japánban még mindig igen menő), hogy kellőképpen felhívják magukra a figyelmet. Eddig több, mint 3000 nő jelentkezett, hogy hirdetési felületként áruba bocsássa saját bőrét... Bárki jelentkezhet az ügynökségnél, aki elmúlt 18 éves és legalább húsz ismerőse van a közösségi médiában.
A lányoknak nyolc órán át kell viselni combjukon egy hirdetést tartalmazó matricát és legalább két fotót kell feltölteniük az általuk viselt reklámról a közösségi oldalakra. A combok hivatalos árfolyama jelenleg 120 USD (kb. 27e Ft) naponta. Hidenori Atsumi, a WIT Reklámügynökség vezérigazgatója, aki elindította ezt az ízléstelen „combos” kampányt azt mondja: "A lányok combja tökéletes hely reklámok elhelyezésére, mert ez az, amit a srácok alig várnak, hogy megnézhessenek rajtuk..." Őrült beszéd, de van benne rendszer. Ne feledjük, hogy egy olyan országról van szó, ahol divat meztelen nők szeméremtestéről sushit enni, bizonyos speciális üzletek pedig apró nejlonzacskókban árulják gimnazista lányok leborotvált fanszőrzetét, melyet idősebb japán urak vásárolnak előszeretettel gyűjteményükbe. Mégis hiba lenne mindezt a japánok legújabb perverziójának betudni, mivel a „skinversiting” (bőrön viselt reklám) már Amerikában is terjed.
A prdaily.com nemrég ugyancsak a skinvertising-ről cikkezett. A Rapid Realty, mely egy New York-i ingatlanforgalmazó cég, 15% béremelést adott annak a 40 alkalmazottjának, akik hajlandók voltak magukra tetováltatni a cég logóját.
A businessinsider.com arról számolt be, hogy a tetoválás hamarosan az amerikai vállalatok kedvenc márkázási eszközévé válhat. A céglogó megjelenítéséért cserébe ingyen tetoválás felajánlása nemrég kezdődött. Idén tavasszal a Red Bull és a brit Asos állított fel tetoválószalont, ahol a márkához kapcsolódó jelzések ingyenes tetoválását kínálták. A Reebok a Free Ride termékével kapcsolatban használta a módszert, míg az HBO azoknak fizetett, akik a Trónok Harca speciális jeleivel varratták ki magukat.
(A skinversitingnek azért persze volt előzménye, bár tizenöt évvel ezelőtt a nagy márkák még csak ritkán engedték meg, hogy modellek bőrén jelenjenek meg hirdetéseik. A "skinvertising" első nagyobb hulláma a 2000-es évek elejére datálható, amikor a dotcom cégek fizetett az embereknek azért, hogy testük különböző részein viseljék logójukat.)
A dolgoknak itt még nincs vége. Ezekben a napokban semmi sem tiltott, marketing médiumként már minden szóba jöhet. Nemcsak a bőr. A szakáll is. Vagy a testszőrzet. Egy húgyos vizelde meg pláne. A szűz hó, amibe kreatívan belepisálva egészen nagyszerű céglogókat lehet alkotni! Ez utóbbinak már külön elnevezése is van: „peevertising”. Hát nem nagyszerű? Apropó, magyar marketingesek, hol vagytok? Annyira, de annyira hiányzik már egy reklámkampány, melyben egy szutyok magyar celeb ánuszára tetováltatjátok megbízótok céglogóját. Jó étvágyat, jó hányást, jó tervezgetést! – kinek mit, ugye.
(Piackutatás blog)