Ismét új számmal jelentkezett a Marketingkutató Magazin. Aki még nem kapja a printet, most meg is rendelheti itt. Mindössze néhány adat megadása után olvasójává válhat az egyetlen marketing- és piackutatással (és időnként határterületeivel) foglalkozó hazai magazinnak.
Röviden összefoglalom, mi minden van az új számban. Mindenek előtt Kőszegi András interjúja Ferenczhalmy Bálinttal (OTP Bank). A piackutatás specifikumai a pénzügyi szektorban és hasonló nyalánkságok. Ritkán tudunk a függöny mögé tekinteni, hogy is zajlik a kutatás folyamata egy szektorvezető pénzügyi cégnél, egyáltalán mi történik az igény felmerülésétől a kutatás megtörténtéig, milyen speciális szempontok jelennek meg a folyamat különféle állomásain. Most egy pillanatra ellibbent a függöny, óvatosan persze, egy ilyen konzervatív szektorban nem divat a duhajkodás.
Sági Ferenc a reklám pretesztek mélységeiről értekezik, a konklúzió pedig az, hogy nincs tuti recept a jó kreatív koncepció megalkotásához, a reklámok pedig csupán a tesztektől nem lesznek kreatívabbak, elfogadottabbak... Érdekesnek ígérkezik az online kérdőívek szoftverfejlesztéséről szóló írás csakúgy, mint az adatbányászati eszközök bűnüldözésben való alkalmazása. Számos további cikk, elemzés, bemutató található még a magazinban, közülük a zenei stílusokkal foglalkozó cikk tűnik nekem leginkább érdekesnek. Tessenek bátran forgatni a lapot, olvasni az írásokat, mindenki találhat érdeklődésének megfelelő tartalmat.
(Piackutatás blog)