Egy kiváló írás jelent meg a Piackutatás Hírek oldalon, mely arról szól, hogy a közvélemény-kutató cégek milyen teljesítményt nyújtottak a 2012-es amerikai elnökválasztás eredményeinek előrejelzése során. Az eredmények között vannak meglepőek és döbbenetesek egyaránt, nem feltétlenül azok a cégek és módszerek szállították a legjobb eredményeket, melyekre először gondolnánk. Nagyon jön fel az online, illetve a hibrid módszer, a precíz mintavétel pedig egyre összetettebbé és nehezebbé válik (nem mintha eddig egyszerű lett volna). A Google pedig egyre pontosabb eredményeivel gondolkodtat el. Beláthatatlan (vagy sajnos nagyon is belátható?) folyamatok vették kezdetüket, a tradicionális kutató cégek kezéből kezd kicsúszni a gyeplő, ez most már teljesen egyértelmű. Érdekes a cikk, még érdekesebb a cikkben szereplő táblázat a konkrét eredményekkel. Érdeklődő közvélemény-kutatóknak, piackutatóknak az eredmények gondos tanulmányozását és megfontolását ajánlom.
(Piackutatás blog)