Lássunk egy gyors és rövid összegzést az ARF Re:Think kutatási konferenciájáról (NYC, 2013. márc. 17-20.).
A ’hagyományos’ kutatási módszerek meglepően rugalmasak is tudnak lenni, legalábbis az SSI szakemberei, Kristin Cavallaro és Jay Meyers prezentációja szerint. A kutatási módszereket vizsgáló kutatása során az SSI arról kérdezte a fogyasztókat, milyen módszert preferálnak, 55% az online módszerre szavazott, 18% választotta a telefont, 16% maradt a postán küldött kérdőívek mellett, 6% voksolt a mobiltelefonos kutatásra, és mindössze 5% jelölte meg a személyes módszert. A cég bár elismeri, hogy a mobiltelefonos módszerek elterjedőben vannak, és mind elfogadottabbá válnak majd a fogyasztók körében, a szakma lelkesedése e terület iránt azonban ma még jóval jelentősebb, mint a fogyasztóké.
Ami a közösségi média marketing célú használatát illeti, J. Walker Smith, a The Futures Company első ember szerint a brandek, a cégek teljesen félreértelmezik azt. A lényeg nem abban rejlik, hogy a közösségi média használatával hódítsuk meg a fogyasztókat. Ehelyett a social media előnyeit arra kell felhasználni, hogy a fogyasztóik egymással építsenek ki kapcsolatokat. Smith szerint bízni kell a fogyasztókban annyira, hogy ún. társadalmi valutát (azaz információt) adunk a kezükbe, amit másokkal megoszthatnak. A szakember példaként a Lowe vállalat Facebook-alkalmazását hozta fel, amely segítségével a felhasználók vásárlási ötleteket cserélhetnek egymással (és nem a márkákkal, márkatulajdonosokkal).
Az egyik szekció előadásának címe ’Ragadd meg a változást, mielőtt a változás ragad el téged’ volt. A panel résztvevői a gyorsan változó kutatási iparban való talpon maradáshoz adtak tanácsokat.
A sikerhez vezető gondolkodásmód kialakításáról Kathy McGettrick, az IBM piacfejlesztésért, eladásokért és disztribúcióért felelős alelnöke beszélt, szerinte a kutatás folyamatára úgy kell tekinteni, mint egy új ’szentháromság’ elérésére, ami esetünkben az előzetes kutatások, az elemzések és a social media együttese. Nem kell minden kutatónak elemzési specialistának lennie ahhoz, hogy a Big Data-ból nagy pénzt csináljon, elég, ha van a cégnél egy elemző guru, és még jóban is vagyunk vele. McGettrick elmondta, hogy kutatói csapata felé az elvárása most az, hogy nem kér több ’csupasz’ kutatást, csak és kizárólag a tömör, meghatározott üzleti tartalomra van szüksége. A rizsából már elég volt.
A Nielsen oldaláról Paul Donato vezető alelnök és piackutatási igazgató szerint napjaink kutatása újszerű képességek egész sorát igényli, a szakma sikerének jövője érdekében azonban leginkább arra van szükség, hogy a kutatók vállalkozó szelleműek legyenek, eltérő adatokat tudjanak egyetlen hasznos, kohéziós egésszé gyúrni.
A Wharton School részéről Jerry Wind üdvözölte Donato ötletét, szerinte a kutatók előtt két lehetőség áll: vagy egy bizonyos részterület specialistái lesznek, vagy megtanulják, hogyan integrálják zseniálisan az adatokat.
McGettrick a kutatók szerepét az alkímia szakembereihez hasonlította, szerinte a kutatók az insight-ok alkimistái, akik képesek arra, hogy a legkülönfélébb nyers adatokat integrálva értékes anyagot, vagyis hasznos insight-ot hozzanak létre. A szakember sietve tette hozzá, hogy önmagában az insight ma már nem elegendő. Nem elég felmutatni, hogy ’mire jöttünk rá’ a kutatással, azt is tudni kell, ’mire megyünk majd az eredménnyel.’
(Piackutatás blog)
A Piackutatás blogon rendszeresen tájékoztatunk a piackutatás legfrissebb nemzetközi híreiről, trendjeiről. További elemzések, hírek, interjúk a Piackutatás Hírek oldalon találhatók.