HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Big data sorozat (5. rész) – Szép remények

2013.01.24. 17:55 Forecast Research - www.forecast.hu

BigData_5.jpgNemrégiben kérdezték meg Fortune 1000 vállalatok első embereit és befolyásos kormányzati szerveket arról, mi a véleményük a big datáról; milyen kezdeményezéseik vannak, kik a piacvezetők, és mennyire vannak felkészülve a big data nyújtotta lehetőségek kihasználására.

A begyűjtött adatokat ma is elemezik – három kulcsfontosságú tényt azonban már most ki lehet emelni:

  • Először is, a megkérdezettek nagy várakozásokkal tekintenek a módszer és annak potenciálja elé.
  • Másodszor, sokan még nagyon kezdők a témában. Nem rendelkeznek még azokkal a képességekkel, melyek a big datában rejlő lehetőségek kiaknázásához kellenek.
  • Harmadszor, a kérdőív eredményei gyakran széthúzóak – azt sejteti, hogy egyazon szervezet szakemberei sem mindig értenek egyet kulcskérdésekben, nem egyformán vélekednek azokról.

Óriási várakozás. A Big Data kétségkívül felkeltette a topvezetők figyelmét – válaszadásaik legtöbbször optimistának bizonyultak. 85% úgy vélte, hogy valós üzleti és IT-előnyökhöz juthatnak majd az új kezdeményezésekkel. Amikor a legfontosabb előnyökről kérdezték őket, a ’tényeken alapuló döntéshozatalt’ és a ’fogyasztói tapasztalatok’ szerzését nevezték meg az első két helyen. A megkérdezettek erre vonatkozó üzleti ötleteinek, kezdeményezéseinek nagy része még csak elméletben létezett, korai szakaszban járt, így aktuális üzleti eredményekről kevesen tudtak beszámolni, inkább terveket, várakozásokat fogalmaztak meg:

  • a megkérdezettek 85%-ának már volt kidolgozott terve a Big Data módszerre, vagy éppen akkor készült
  • a megkérdezettek 70%-a szerint ezek a kezdeményezések a vállalkozás által vezéreltek
  • a megkérdezettek 85%-a esetén a terveket topvezetők vagy egy-egy ágazat első embere készítette
  • a megkérdezettek 75%-a az üzleti élet valamennyi területén változást vár
  • a megkérdezettek 80%-a szerint a tervek működni fognak az üzleti élet számos területén

Képességek hiánya. A Big Data iránti heves érdeklődés ellenére a válaszok nem festettek túl rózsás képet a jelenlegi képességekről.

  • a megkérdezettek mindössze 15%-a értékelte úgy, hogy adatokhoz való hozzáférése megfelelő vagy első osztályú
  • a megkérdezettek mindössze 21%-a értékelte úgy, hogy adatelemzési képességeik megfelelőek vagy első osztályúak
  • a megkérdezettek mindössze 17%-a vélte úgy, hogy megfelelő vagy első osztályú képességekkel rendelkezik, ami az adatok segítségével történő üzleti átalakulást, reformot illeti

Vegyük figyelembe, hogy a felsorolt pontok rendkívül kifinomult képességekre irányulnak; az adatokhoz való hozzáférés, az adatbázisok elemzése és az eredmények felhasználása üzleti célok megvalósítására. (IT-területen tanulók számára ismerős lehet a hierarchia: az adatot először információvá kell alakítani, majd az információt tudássá.)

A felzárkózás problémái. Amikor a kutatást készítők elkezdtek a dolgok mélyére ásni, észrevették, hogy az adott cég IT vezetői és ágazati vezetői eltérő megfigyeléseket tettek a cég képességeire nézve. Íme, néhány példa.

  • Hogyan értékelné a vállalat releváns, pontos és időszerű adatokhoz való hozzáférésének képességét? Első osztályú, több mint megfelelő – IT-szektor: válaszadók 13%-a; Üzleti szektor: válaszadók 27%-a
  • Hogyan értékelné a vállalat képességeit adatelemzés terén? Első osztályú – IT szektor: 13%, Üzleti szektor: 0%
  • Hogyan értékelné a vállalat képességeit az eredmények üzleti célokra való felhasználása tekintetében? Nem megfelelő – IT-szektor: 57%; Üzleti szektor: 18%

A válaszok csak a jól ismert közhelyet erősítik meg, miszerint az IT szakemberek a valósnál jobb véleménnyel vannak a cégük adatelemzési képességeiről, míg az ágazati vezetők saját üzleti céljaik megvalósítását értékeli túl. Véleményünk szerint azonban van még valami a levegőben. Emlékezzünk csak: a megkérdezettek 80%-a szerint a kezdeményezések az üzleti élet valamennyi területét érintik majd. Mindez magával hozza a létező legnagyobb kihívást az adatok terén, mégpedig azt, hogy az adatok sokféleségét valahogy integrálni kell. Ez a feladat sokkal testhez állóbb az IT szektor számára. Úgy véljük, ők amúgy is jobban értenek a cégeik adatkezelési technológiáihoz, és valószínűleg ezért is voltak szigorúbbak az elért eredmények üzleti célokra való felhasználását firtató kérdés megválaszolása során.

Az eltérő válaszok sora folytatódik, amikor a válaszadóknak meg kell nevezniük a ’Big Data jelenlegi szerepét’, legyen az ’Stabil’ vagy ’Bizonyításra szoruló’. Az IT szektor válaszadóinak mindössze 31%-a gondolta a módszert stabilnak, biztosnak, szemben az ágazati vezetők 70%-os eredményével.

Végül, a nyilvánvaló eltérések ellenére a megkérdezett vállalatok 77%-a szerint szoros együttműködés jött létre a IT szektor és a különböző ágazatok között a Big Data módszerre alapuló vezetési modell létrehozására. Ez talán túl optimista adat, a kérdőívben fellelhető eltérő megközelítések miatt is. Az első és legfontosabb feladat, hogy a cégen belül mindenkit felsorakoztassunk az ügy érdekében. A megfelelő alapozás nélkül a Big Data sem érheti el célját.

(Internet/Piackutatás blog)

--------------------------------

A témában korábban megjelent írás a Piackutatás Hírek oldalon:

Big data: Az adatok ébredése, avagy a társadalom újragondolása az adatsokaság nyomán

 

A témában korábban megjelent írások a Piackutatás blogon:

Mit jelent és mire jó a ’Big data’?

Big data sorozat (1. rész) – Hype és valóság

Big data sorozat (2. rész) - Újratöltve

Big data sorozat (3. rész) – Szkepticizmus

Big data sorozat (4. rész) - Forradalmak

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika adatbázis adat piackutatás adatbányászat big data business intelligence

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása