HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Megjelent a Marketingkutató Magazin téli száma

2012.12.19. 00:43 Forecast Research - www.forecast.hu

Marketingkutato_Magazin_2012_december.jpg

Jó időzítéssel, még az ünnepek előtt jött ki a Marketingkutató Magazin negyedévente megjelenő, legújabb száma –  legalább lesz mit olvasni bejgli evés közben. A MM szokás szerint online is elérhető lesz majd a www.marketingkutato.hu oldalon nemsokára, a szerencsések pedig a printet forgathatják. Az előző szám is igen megfelelő volt, ez is igen jól sikerült. A magazin a Big Data melléklettel érkezik, ami teljes mértékben időszerű, jelenleg szakmai fórumokon, blogokban, LinkedIn csoportokban is ez az egyik slágertéma (hype, ha úgy tetszik). Nemcsak a melléklet szól a Big Datáról, hanem részben Kőszegi András nagyinterjúja is Máth Andrással (Ringier). Még mielőtt erről írnék pár gondolatot, el kell mondanom, hogy nagyon jónak tartom ezt a megoldást, hogy bizonyos mértékben egy kiemelt téma köré épül a magazin, az említett interjú (érintve a nagy adathalmazok kérdését is) és a magazin vége felé lévő igen terjedelmes Big Data melléklet (ami közel 20 oldal) mintegy keretbe foglalja az egész újságot, „tartást” ad neki. Biztos van erre valamilyen médiás terminológia is, én csak érzem, hogy jó ez így. Kell a nagyinterjú és kell a tematikus melléklet is a magazinba, ezek kontextusba helyezik, „felemelik”, „megtámasztják” a többi – egyébként önmagában is színvonalas – tartalmat. Ezzel pedig mindenki jól jár: olvasók, a cikkek szerzői, az írásokban szereplő cégek és a kiadó is. Cool! És akkor a nagyinterjú. Kőszegi Andrásról már leírtam, most is igaz, hogy riporterként való szerepeltetése nagyon sokat hozzátesz ahhoz, hogy tartalmát, mondanivalóját, szakmaiságát tekintve komoly, fajsúlyos magazin készülhetett. Ami ráadásul – de nem mellékesen – érdekes is. Embert próbálóan nehéz erősen szakmai anyagot úgy „feltálalni” a nagyérdeműnek, hogy az élvezhető, érdekfeszítő is legyen, kevesen képesek erre. (A legtöbben nem is értik, ez miért szükséges.) Úgy tudom, Kőszegi Andrásnak még 1-2 interjú elkészítésére van „opciója”; nincs mese, rá kell bírni a további együttműködésre. (Vagy aláír, vagy ki kell töltenie egy másfél órás standard piackutató kérdőívet – nem kérdés, hogy melyiket fogja választani:-)

Math_Andras.jpgMáth András a megrendelői oldal emblematikus figurája, a vele készült interjú komoly bepillantást enged a Ringier kutatási tevékenységébe, kutatásról vallott filozófiájába és a megrendelői oldal speciális igényeibe. A Big Data mellett szóba kerül – bár nincs nevesítve – a DIY (csináld-magad vagy házon belüli piackutatás), melyet a Ringiernél egészen magas fokon művelnek. Az interjú azon része, ami a megrendelői oldal valós igényei és a kutatói szektor szolgáltatásai között lévő szakadék gyorsuló ütemű mélyüléséről szól, egyszerűen sokkoló. Biztos vagyok benne, hogy ez a szembesítés a legtöbb kutatót meg fogja lepni, a kutatói szakma nagyobb része ennek egyszerűen nincs tudatában. Ez egy jó interjú. Az ügyféloldalon dolgozó profi kutatók még a kutató cégeknél regnáló piackutatóknál is kevesebb lehetőséget kapnak a megnyilvánulásra, véleményük elmondására, folytatásra érdemes tehát ez a vonal. Az is tetszik, hogy nem ezeréves témákról szól a beszélgetés, hanem aktuális trendekről (Big Data, DIY, iparági kérdések). Nincs se mellébeszélés, se önfényezés, se önreklám. Jó lett így.

Lássuk, mi van még a magazinban?

Kutatások, esettanulmányok, rövidhírek

A magazin gerincét nagyrészt NRC-s kutatások, a cég kutatóinak írásai, kisebb részben vendégszerzők tanulmányai alkotják. Népszerű témák kerülnek elő, X-faktor vs. Voice, QR kódos mobilfizetés, párkapcsolat-társkeresés, háziállatok, ünnepek, e-cigaretta,... Az interjú szekcióban bemutatkozik Végh Viola, Romet-Balla Ágnes. Könyves Tóth Előd a BootStrapping és a Monte-Carlo szimuláció, a prediktív modellek világába kalauzol. Ihász Ingrid (Rabbit) az online médiatervezés jövőjéről értekezik, Pancza Judit forralt borok receptjeit vizsgálja meg SPSS szöveganalitikai modullal, míg Balatoni Emese az okostelefonok és az adatvédelem témáját boncolgatja. Az előbbieken túl néhány nemzetközi rövidhír színesíti a felhozatalt.

Big Data melléklet

Körmendi György (SPSS, Clementine Consulting) írása vezeti fel a mellékletet. Szükség is van erre a bevezetésre, mert a téma nem egyszerű. Rávezetés, ráhangolódás kell, ha kicsit távolabbról közelítünk, akkor jobban fogjuk érteni, mi is ez az egész. Körmendi György a téma analitikai vonatkozásaira is kitér, párhuzamba állítva a korábbi és jelenleg alkalmazott módszereket. A történeti megközelítés, a fejlődés csomópontjainak azonosítása mindenképpen segítségünkre lesz a továbbiakban, így mindenkinek javaslom, hogy ezzel a cikkel kezdje az ismerkedést, semmiképpen ne ugorja át. A szerző bátorító szavakkal ajánlja továbbgondolásra a témát, a vele kapcsolatban felmerülő számos kérdést és olvasásra a mellékletben szereplő további írásokat. A melléklet további részéhez pedig a Piackutatás blog és a Piackutatás Hírek oldal szolgáltat muníciót, olvasnivalót. A négy cikkből kettő már korábban megjelent, kettő pedig teljesen friss, a magazinban olvasható először. A módszertani útmutató és az Alex „Sandy” Pentlanddal készült interjú mellett az óriási adathalmazokban rejlő konkrét lehetőségekről, esettanulmányokról, valamint az óriáscégek (pl. Coca-Cola) Big Datához való viszonyáról olvashatunk.

(A magazinban a Piackutatás Hírek oldal hirdetése sajnos nem színhelyesen jelent meg, a „P” betű a szürke helyett sárgás árnyalatot kapott, de ennél nagyobb bajunk soha ne legyen.)       

Ezúton is jelezzük, hogy akit a Big Data téma érdekel, azt nem hagyjuk hírek nélkül: hamarvást jön a folytatás a blogon! („Toljuk a kontentot, babám!”) Alapozásként előtte feltétlenül olvassátok el a Marketingkutató Magazin mellékletét (és persze a többi részét is). Aztán belevágunk a Big Data további boncolgatásába, öveket lehet becsatolni. 

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás marketingkutatás piackutató spss adatbányászat kutatási iparág piackutatás hírek big data marketingkutató magazin

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása