HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A piackutatás átalakulása nem kívánságműsor

2012.08.24. 17:53 Forecast Research - www.forecast.hu

Stan Sthanunathan, a Coca-Cola marketing stratégia és insight alelnöke a szakma átalakulásának szükségességéről beszélt mind a Coca-Cola Centre for Marketing Studies alapításának 25. évfordulójára rendezett ünnepségen, a Georgia Egyetemen, mind a Terry MMR program (Masters of Marketing Research) első végzős évfolyamának 30. évfordulóján.

„A 21. század hihetetlen változásokat hozott. Az első tíz évben nagyobb volt a fejlődés, mint amivel képesek lehettünk volna lépést tartani. Ebben a folyamatosan változó környezetben az aktivitásnak rendkívül fontos szerepe van – ha nem változtatunk, gondban leszünk.” Olyan óriáscégek, mint a Facebook, a Youtube vagy a Coca-Cola sem érezhetik magukat biztonságban múltbéli sikereikre hivatkozva. „Vagy változtatsz, vagy eltűnsz a süllyesztőben - ez az új mantra.” A brandek létrehozásának ciklusa egyre rövidebb lett, az Interbrand Best Global Brands szerint ma a Google a világ legjobb 4 márkanevei között van. A No. 1. továbbra is a Coca-Cola, de a verseny nagyon erős. „Mivel a változás ne kívánságműsor, ma már csak abban lehet választani, hogy cselekszik-e a cég vagy sem.”- mondja Stan. „A szomorú valóság az, hogy ha nem cselekszik az illető vállalat, saját létét teszi vele kockára.”

A kutatási ágazat vajon elég gyorsan változik ahhoz, hogy a változás motorja legyen az üzleti életben? „Semmiképpen” - mondja Stan. Túl nagy összegeket fecsérlünk a „visszapillantó” elemzésekre, a költségvetésünk 80%-át ilyenek teszik ki. A múlt megfigyelése lehetőséget ad a múltbéli hibák elemzésére, azonban mindez rengetet időt és energiát emészt fel, különösen az, amit az adatok minőségére és racionalizálására fordítunk. A Coca-Cola sikerében a piackutatás szerepe a következő: „a kutatás inspirál, provokál, így eredményezve alapvető változásokat, átalakulásokat.”

Hogyan képesek hát a kutató ügynökségek és a cégek insight részlegei együtt dolgozni az átalakulás érdekében? A cégeknek „a lehető legjobb és leginkább profit-orientált módon kell a fogyasztók igényeit felismerni.” Ha a Coca-Cola sikerének 125 éve alatt ezeket figyelmen kívül hagyva próbált volna megfelelni a fogyasztói igényeknek, akkor kóla helyett inkább vízszűrő berendezéseket forgalmazott volna.

Hogyan is zajlik az átalakulás folyamata? „Először is a gondolkodásmódunkon kell változtatni” - mondja Stan. „Nem az a fontos, hogy kövessük a változást, amilyen gyorsan csak lehet, hanem a vállalatoknak való segítségnyújtásban van a kulcs. Az óriáscégeknek megvan a potenciálja arra, hogy a változást a saját képükre formálják, ne csak reagáljanak arra.” A kutatócégeknek éppen ezért el kellene mozdulniuk az insightok biztosításától, és az átalakulás elősegítésére, kiprovokálására kellene fókuszálniuk. Az insight részlegeknek a technikai részletek helyett a ROI-val, értékteremtéssel kell foglalkozniuk. A várható eredmények helyett a váratlanokra kell koncentrálni.

A változás második fontos lépcsőfoka Stan szerint „az innovatív szellem alkalmazása a megközelítések terén.” A fókuszcsoportok és kérdőívek csupán a jéghegy csúcsát jelentik. „Amit nem tudunk, azt nem tudjuk, és nem tudjuk azt sem, hogyan tudhatnánk meg, amit nem tudunk.” A kutatásnak olyan technikákra van szüksége, melyek a megfigyelésre, a hallgatásra, az összegzésre és a következtetésre alapoznak olyan módon, ahogy azt a múltban nem tapasztaltuk.

Ez a két alapvető változtatás szükséges, de nem elégséges a jövőbeli növekedéshez. A piackutatásnak az alábbiakra is szüksége van:

Gyors technológia: „A kihívás a papíralapú kérdőívek online térbe áthelyezése.”

Kockázatvállalás: A kutatás túl gyakran jelent kockázat csökkentést az üzleti világban; a kutatók nem lehetőségeket, hanem problémákat keresnek.

Az ügyfelek álmodozásra késztetése: Rá kell venni az ügyfeleket, hogy álmaik valóra váltásába belefogjanak.

Kísérletezés: Az insight részlegeknek célszerű némi pénzt elkülöníteniük kísérletek végzésére, és hamar rádöbbennek: 9-ből 10 kísérlet meg fog bukni. Van-e bátorságunk egy efféle „szégyenfal” létrehozásához? A Coca-Cola vezérigazgatója és marketingigazgatója szerint sem ciki egyszer bukni valamiben, elismerni azt, majd tanulni a hibákból.

A lényeg az üzleti sikerekben van: „Sose gondold, hogy a munkád csak addig tart, amíg a riportot elkészíted. Valójában csak ekkor kezdődik minden. A lényeg abban rejlik, hogy cselekvésre késztessünk embereket, felrázzuk őket a nyugalomból.” A kapcsolatokra, és nem a folyamatokra kell helyezni a hangsúlyt.

Tehetséges emberek toborzása: „A piackutatás elsősorban a benne dolgozó szakemberek tudásától függ.” A legjelentősebb toborzók a McKinsey, a Goldman Sachs, a Bain, a Booz, a Google és az AT Kearney – a kérdés az, mit tehetünk, hogy figyelmüket felkeltsük?

A források átcsoportosítása: a 80%-ban lefolytatott „visszapillantó” kutatások helyett az 50%-os „jövőbe tekintő” elemzéseket kellene alkalmazni. Főleg azért, mert a visszapillantás nem jó eszköz a jövőbeli fejlődésre.

A kreativitás értékelése: „Inkább szakmai műhelyekben gondolkozzunk, mint prezentációkban.” Ahhoz, hogy az adatok valósak és használhatóak legyenek, gyakorlati és élethű tapasztalatokra van szükség.

Proaktív hozzáállás: A Coca-Cola arra biztatja saját kutatási részlegét, hogy „szervezze ki a források feldolgozásának folyamatát. ”Ez rengeteg időt szabadít fel arra, hogy valódi cselekvésekre fordíthassák.

A hagyományos tudás megkérdőjelezése: Mindig emlékeztessük magunkat arra, hogy amit csinálunk, miért is csináljuk.

„Olyanná kell formálnunk a piackutatást, hogy az cselekvésre inspirálja és késztesse az embereket.” – mondja Stan. „Ha mi nem tudjuk ezt elérni, akkor ki?”

(Forrás: Internet/Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató coca cola új piackutatás new mr stan sthaunathan

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása