Ray Poynter felsorolja azokat az ötletek és innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban változtatták meg (vagy fogják megváltoztatni) a piackutatást. Itt olvasható a teljes lista, melyet nagyszámú közreműködő (piackutatási szakértő) véleménye alapján állított fel.
10 alapvető ötlet, mely megváltoztatta a piackutatás világát
(A lista nem követ semmilyen sorrendet!)
Tömegek bölcsessége: a felismerés, hogy bizonyos csoportok intelligens döntések meghozatalára képesek
Az információ gyönyörű dolog: Ha az adat lehet szexi, akkor az információ prezentálásának is lehet mutatós formát találni
Az emberi agy tudatalattijának kiaknázása: bizony nem mindig tudatos döntéseket hoznak az emberek
Csordaszellem: a közösség befolyásoló erejének felismerése
Együttműködő munkavégzés: a képesség az összefogásra, a közös alkotásra
Gamification (játékosítás/játékosodás): különféle játéktechnikák használata a válaszadók szórakoztatása és a hasznosabb válaszok érdekében
Hallgatni arany: azaz a csendes megfigyelésre kell helyezni a hangsúlyt, főleg az internet világában
Big data: egyre több lehetőség kínálkozik egyre több információforráshoz való hozzáféréshez, és ennek következtében nagyszerű elemzések lefolytatásához
Lecsupaszítás: lényege, hogy kisebb méretű adathalmazból hasznosabb információ nyerhető ki
A piackutatás közösségi folyamattá válása: mindannyian használjuk a Twittert, a LinkedIn-t és egyéb blogokat ötleteink, véleményünk megosztására; ez pedig mindenkire kiterjeszti a szakmát
Általános kutatási technikák és módszerek, melyek megváltoztatták a piackutatás világát
Megpróbáltam összegezni azokat a kulcsfontosságú módszereket, melyek következtében a változás végbement. Még egyszer hangsúlyoznám, hogy a lista semmiképpen nem teljes!
Szövegelemzés
Infografika
Mobiltelefonos kutatás
Conjoint elemzés
Gamification
Előrejelző piaci elemzés
Valós idejű kutatás
Virtuális vásárlás
Kutatási közösségek
Közösségi média monitoring
Viselkedés-közgazdaságtan
Neuro-kutatás
Online kvalitatív kutatás
Képzettársításos (implicit-asszociációs) kutatás
Eye tracking
Térbeli elhelyezkedésen alapuló (geolokációs) kutatás
Mobiltelefonos etnográfia
„Foglalj helyet a szófán!” módszer
Arckódolás, érzelemfelismerés
Megfigyelő kutatás
Könyvek, amelyek nagy hatást gyakoroltak a kutatás világára
Az alábbi könyvek listája egy LinkedIn fórumon feltett kérdés alapján állt össze.
Information is beautiful – David McCandless
Reality os Broken – Jane McGonnigal
Herd – Mark Earls
How we Decide – Johan Lehrer
Where good ideas come from – Steven Johnson
The wisdom of the crowd – James Surowiecki
The Psychology of Persuasion – Robert Cialdini
Art & Science of Interpreting Market Research Evidence - Smith and Fletcher
Being Wrong, Adventures in the Margin of Error – Kathryn Schulz
Consumer.ology – Philip Graves
Black Swan, The Impact of the Highly Improbable Resonate – Nancy Duarte
Kommunikáció
Az innováció az élet minden területén összefüggésben áll a kommunikációs csatornák minőségével, így a piackutatásban is fontos, milyen módon kommunikálunk, ez pedig az utóbbi években az internet térhódításával kiemelt jelentőségűvé vált. Lássuk hát a listát azon jelöltekről, akik megváltoztatták a kommunikációs módszereket.
Piackutatási szervezetek:
ESOMAR
WARC
The Market Research Society
THE ARF
Research & Results
CASRO
QRCA
GOR
MRA
AMA
Publikációk:
International Journal of Market Research
Quirk
Admap
Research Magazine
Új kommunikációs csatornák:
Twitter
Blogok látogatói
Greenbook Blog
LinkedIn
NextGenMR
Facebook
Festival of New MR
Végül itt látható néhány speciális kategória:
Adatelemzés:
Hatalmas adatmennyiség (Big data)
Conjoint elemzés
Szövegelemzés
Szemantikus elemzés
Diskurzus-elemzés
A válaszadó önelemzése
Adatok prezentálása:
„Szófelhők” (Wordle)
Irányítópult (Dashboarding)
Történetmesélés
Infografika
Mobiltelefon-alapú kutatás:
Térbeli elhelyezkedésre alapozó (geolokációs) kutatás
Mobiltelefonos etnográfia
„Én”-kutatás
Interaktív módszerek
MROC technikák:
Fórumok
Chatszobák
Online fókuszcsoportok
Szervezeti módszerek:
Off-shore módszerek
Vezető marketingvállalatok módszerei
Újgenerációs piackutató cégek ötletei
A tradicionális piackutatás területén kívülről érkező új belépők
Ügyféloldali kutatócsoportok
Panelszolgáltatók
Kvalitatív elemzés módszerei:
Online fókuszcsoportok
Hibrid kvali-kvanti technikák
Webkamerás interjúk
Online-offline módszerek
Fókuszcsoportok játékos megoldásai
NLP által inspirált technikák
Általános kutatási metódusok:
Viselkedés-közgazdaságtan
Neuro-kutatás
Conjoint elemzés
Társalkotás
Szoftverek:
Confirmit
SPSS
Survey Monkey
Snap
Survey Gizmo
Sawtooth
Etabs
Market Tools
Qstreaming
Technológia igényes módszerek:
Virtuális shopping
Képzettársításos elemzés
Eye tracking
Érzelmeket felismerő módszer
Adatgyűjtő technikák:
Kutatási közösségek
Közösségi média monitorozás
Azonnali szavazás
Hagyományos panelek
Közösségi média forrásainak felhasználása
„Folyó” technika (river sampling)
Micro sampling
Megfigyeléses módszerek
Intelligens minta-egyesítés
(Forrás: Internet/Piackutatás blog)