HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Egyperces – Hutong, zárt világ

2012.05.29. 18:33 Forecast Research - www.forecast.hu

A ’Hutong’ sikátort, utcácskát jelent; a hutongok Peking régi negyedeinek jellegzetes keskeny utcái. Nem egyszerűen csak utcák, hanem egy évszázados hagyományokkal rendelkező életforma utolsó zárványai, melyek sajátos karaktert kölcsönöznek az általuk átszőtt városrészek arculatának. A hutong nemcsak városépítészeti fogalom, hanem egy tradicionális és eltűnőben lévő életforma szimbóluma. 1950-ben még közel 6000 hutong létezett Pekingben, számuk azóta több ezerrel csökkent a modernizációnak köszönhetően. Csak néhány helyen maradt meg a hagyományos pekingi családi ház (udvarház) - ami földszintes hosszúkás ház, és U-alakban egy kis udvar köré épül. (Adatforrás: Wikipedia, útleírások)

A kifelé zárt udvarházak élete bent sajátos mederben folyik, a hutongok lakói egymás előtt élik életüket, mindent egymás előtt tesznek (állítólag házaséletet is egymás előtt élnek)... Belterjes világ, saját szabályokkal. Egy hutongba belépve valószínűtlen világban találjuk magunkat, érvényüket vesztik a kinti realitások. Egy hutong és egy modern utca távolsága térben néhány tíz méter, időben pedig néhány száz év.

Mindez a hazai kutatási iparról jutott eszembe, ahol gyakorlatilag mindenki mindenkit ismer (vagy személyesen, vagy hallott, olvasott róla), ugyanakkor a kifelé irányuló kommunikáció meglepően szegényes. Úgy tűnik, a ’kutatási hutong’ lakói mindössze háromféle típusú kommunikációt folytatnak a külvilággal (a gazdasági élet szereplőivel, döntéshozókkal, megbízókkal, médiával). Első a sajtóközlemények unalmas, ám hatékony területe. A hírekre éhes médiát persze csak a legnagyobbak tudják folyamatosan „etetni” (Ipsos, GfK, Nielsen,...), ez az út mások számára nem áll nyitva. Tévúton járnak azok a kisebb cégek, melyek ezzel próbálkoznak – csak az idejüket és energiájukat pocsékolják, teljesen hatékonytalan ez számukra. Ez csak ipari méretekben tud igazán jól működni, a folyamatos hírgyártás pedig elképesztően erőforrás-igényes (anyagi+humán).

Elméletileg ennél érdekesebb lenne a konferenciákról, módszertani kérdésekről szóló alkalmi interjúk, tudósítások területe – de a valóságban sajnos rajtunk kívül senkit nem érdekelnek, egyébként pedig sem nem hatékonyak, sem nem előremutatók.

A harmadik féle próbálkozás a blogok, Twitter, Facebook világába vezet. Túl sok izgalom itt sem fenyeget, a cégek sok esetben a sajtóközleményeiket posztolják, tweetelik. A kutatók ügyetlenül, esetlenül használják a kommunikációs csatornákat; talán nincs mondanivalójuk, vagy a koncepció hiányzik? Ajánlanék azért 2+1 forrást, ami nekem tetszik. Az egyik a Terepnapló blog, mely sajnos hónapokig inaktív volt. Teljes mértékben egyedi, hasonló karakterű kutatási blog nincs több, hátborzongató részletességgel, alapossággal találkozhatunk a szerző elemzéseiben – várjuk a folytatást, új posztokat. A másik Pintér Robesz, aki egyszemélyes intézményként vállán viszi a szakmai kommunikációt. Más kutatók figyelmébe: az nem kommunikáció, ha időnként odadobtok egy linket a Twitteren/Facebookon, ami saját anyagaitokra mutat. Értékes, előszűrt tartalom, önálló gondolatok kellenek, konferenciákról pedig 1-1 kulcsmondat – Robesztől tessék ellesni a know-how-t. (Érdekes egyébként, hogy a színvonalas kommunikáció mennyire nem cégekhez, hanem konkrét személyekhez köthető; ha az Ipsosnak nem lenne Robesze, akkor ugyanúgy csak sajtóközleményei lennének, mint a GfK-nak, vagy bármelyik nagyobb kutatóintézetnek, akiknek jelenleg nincs saját Robeszük. Kevés olyan ember van, aki ügyesen mozog az online térben – olyan még kevesebb, aki online+offline is hozza a szintet –, ez nem működik úgy, hogy kijelölünk valakit a cégtől, oszt’ majd kommunikál ezerrel.)
A +1 forrás a nemrég megjelent Marketingkutató magazin, ahol egyelőre inkább a formát, a hazai piacon (ezen belül is a hazai kutatási iparágban) újszerű megvalósítást, kreativitást lehet díjazni. A forma, a keretek rendben vannak, a kialakítás láthatóan igényes, most már „csak” első osztályú tartalommal kell megtölteni – ez lesz a nehezebb; az online magazin egyébként az NRC (Klenovszki János) fejlesztése, print változatban is elérhető szerencsésebb konferenciázóknak, azt még nem láttam. Részemről ennyi, amit jelenleg ajánlani tudok. (Magunkat – blog, Piackutatás Hírek – nem minősítem, nem az én dolgom.) Még néhány gondolat. A kvantisok képtelenek elszakadni a számoktól; egy kvalitatív területen (vagy ott is) járatos kutató szerintem sokkal nagyobb eséllyel indulhat a kommunikációs versenyben. A kis/közepes cégek pedig kizárólag kreatív, egyedi kommunikációval emelkedhetnek ki, nem érdemes (de nem is lehet) a nagyokat másolni. Az lehet a gond, hogy az analitikus gondolkodásért (ami a szakmában alapkövetelmény), illetve a kreativitásért az agynak teljesen más területe felelős. Talán ezért ritka a kreatív kutató (többnyire olyan eredetiek, mint egy kamu Rolex). És talán ezért száraz, unalmas sok piackutató, sok cég kommunikációja. Átlagostól eltérően „huzalozott” agyú piackutatók előnyben. Jó lenne sokkal több kommunikációs próbálkozást látni legalább ezektől az emberektől. (Ki a hutongból!)

(Ha pedig a média nem foglalkozik velünk, majd csinálunk magunknak saját médiát.)

(Piackutatás blog)

2 komment

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2012.05.30. 12:48:28

Köszi az elismerő szavakat. Sajnos a CAWI blog most parkolópályán van (megeszi a Netidők blog, ahová rendszeresen posztolok), viszont a twitterem megy. Nekem amúgy a piackutatás.blog példamutató, szerintem az egyik legfontosabb szakmai orgánummá nőtte ki magát. Kár, hogy kevés az interakció...

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2012.05.30. 15:12:18

Robesz, köszi! Elképzelhető egyébként, hogy a jövőben kevesebb szakmai anyag (és több vélemény) jelenik meg itt a blogon, az elemzések egy része a PH-ra fog kerülni... A végén még tényleg blog lesz a P.blogból:-)
süti beállítások módosítása