HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A piackutatás 2012-ben: új módszerek, erősebb struktúrák, kevesebb PowerPoint

2012.01.12. 05:13 Forecast Research - www.forecast.hu

Reineke Reitsma, a Forrester Research vezető kutatója 2011-re tekint vissza, majd összefoglalja mindazt, amire figyelnünk kell a következő évben.

Az elmúlt négy évben hagyománnyá vált, hogy a Forrester market insight csoportja felvázolja elképzeléseit, előrejelzéseit a soron következő évre. Nehéz lenne megfogalmazni, mennyire izgalmas dologról beszélünk, része az új ötletek kitalálása, mások ötleteinek megvitatása, új módszerek felfedezése, más nézőpontból való megközelítése a dolgoknak. Lesznek persze olyan ötletek, melyeket végül nem vesznek számításba, ezt pedig elég nehéz elfogadni, ha az ember saját ötletét minősítik negatívan. Lássuk az idei előrejelzéseket összefoglalva.

2011 áttekintése

Fontos visszatekintenünk és egyben felmérnünk azt, hogy mit csináltunk sikeresen az elmúlt évben – meg persze azt is, mit nem. Ebben az évben megpróbáltuk felhívni a figyelmet a közösségi média jelentőségére, a piackutatás fontosságára, az innovatív megoldások keresésére és a technológiák hatékony felhasználására.

A közösségi média felhasználása vegyes sikerrel járt
Visszatekintve azt látjuk, hogy jelentős érdeklődés kísérte a közösségi médiát illetve annak eszközeivel végzett piackutatást, különös tekintettel az online kutatásra (MROCs). Mégis úgy érezzük, lehetett volna ez az érdeklődés nagyobb, több szakmabeli választhatta volna ezt a módot a fogyasztói megfigyelésre, azok meghódítására a közösségi média segítségével. Összességében ez a terület kívánnivalót hagyott maga után.

Növekvő presszió a megtérülések felmutatására (ROI)
Látva a jelenlegi gazdasági helyzetet, biztosak voltunk benne, hogy a fogyasztói insightok területe igen jelentős lesz 2011-ben. Nem tévedtünk. Egy 2011 elején készített kutatás azt mutatta ki, hogy az insight-szakértők egyharmadának már akkor, az év első felében számot kellett adniuk munkájuk tényleges értékéről, megtérüléséről vezetőiknek. Több mint fele a válaszolóknak ezt csak 2012-ben várta volna, külön hangsúlyt helyezve arra, hogyan járultak hozzá a kulcsfontosságú teljesítménymutatók javulásához és a beruházások megtérüléséhez.

A feltörekvő módszerek iránt korlátozott volt az érdeklődés
2011-től az innovatív megoldások elterjedését reméltük, de mindezt a lehető legkevesebb költség felhasználásával. A konferenciák során láthattuk, hogy olyan cégek, mint az Insites Consulting, a BrainJuicer, a Vision Critical vagy a Mesh Planning bevállaltak olyan újító módszereket, mint a gamification, a piaci előrejelzés, az eyetracking vagy éppen a mobiltelefonos kutatás. A fejlődés azonban még mindig alacsony iparági szinten, és továbbra is elsősorban a piackutató ügynökségek által vezérelt.

A szakma továbbra sem tud mit kezdeni a hatalmas mennyiségű adattal
A piackutatás egyik legnagyobb kihívása jelenleg az, hogyan lehet eltérő tartalmú és egyben hatalmas mennyiségű adathalmazokat a lehető legjobban elemezni, kiértékelni. Úgy véltük, hogy 2011-ben a szakma ezt úgy próbálja orvosolni, hogy egy „központi tudástárat” hoz létre, az adatok integrálását pedig új technológiákkal, pl. EFM-el (enterprise feedback management) végzi. Bár jelentős aktivitás volt tapasztalható az EFM szolgáltatói oldaláról volt (összeolvadások és fúziók segítségével), az ügyfelek nem sok érdeklődést mutattak eddig. A következő években nagyobb érdeklődésre számítunk – ez a terület ugyanis egyszerűen kikerülhetetlen.

Mi várható 2012-ben?

Az elmúlt néhány évben az insight-szakértők számos nehézséggel szembesültek és küzdöttek (időzítés, minőség, insight mélysége, innováció), mindezt úgy kellett tenniük, hogy költséghatékonyan dolgozzanak. 2012 sem lesz könnyebb év. A Forrester az év során számos szolgáltatóval és ügyféllel került kapcsolatba. Elmondásuk alapján úgy véljük, hogy 2012 top témái az új kutatási módszerek, a szervezeti struktúra, valamint az együttműködést a teljes információs lánc tagjai között, valamint olyan innovatív módszerek fejlesztése, melyekkel mélyebb és összehangoltabb insightokhoz juthatunk.

Lássunk néhányat ezekből.

A mobiltelefonos kutatás végre felívelőben
Már 2009-ben felismerte a szakma a mobiltelefonok növekvő jelentőségét. Bár a fejlődés lassabb az elvártnál, de legalább megindult. A mobiltelefonos kutatást egész eddig a szolgáltatói oldal generálta; 2012-ben azt várjuk, hogy még több szakember fordul a mobiltelefonokhoz. Ahogy a mobiltelefonos kutatás világa egységesebbé válik, úgy születnek majd újabb és újabb módszerek és kutatási ötletek arra nézve, hogyan menedzseljünk felméréseket eltérő platformokon és eszközökön.

Az információszolgáltatók optimalizálása
A piackutatás világa rendkívül összetett, tömve interjúkkal, résztvevőkkel és projektekkel. A Forrester szerint 2011-ben a piackutatás szakemberei ráébredtek arra, hogy fő feladatuk nem különféle riportok készítése, hanem az információ szerzésének és szolgáltatásának optimalizálása. Úgy véljük, hogy 2012-ben mind több cég fog figyelmet fordítani az adatok beszerzésére annak érdekében, hogy az információ áramlása hatékony és jól időzített legyen. Hasonlóan ehhez, arra is törekedni fognak, hogy a szolgáltatók és az adatforrások között szorosabb legyen az integráció, valamint arra, hogy az optimálisabb insightok érdekében kulcsszerepet adjanak a szolgáltatói oldalnak.

Az érdekelt felek bevonása a kutatási eredményekkel
A világ elmozdult a statikus pozícióból, az egydimenziós információ ma már interaktív, vizuális hatású grafika formájában jelenik meg. A nézőközönség pedig már halálra unja magát a folytonos PowerPoint prezentációkon. Tudván, hogy a vállalat más részlegei már sokkal izgalmasabb, vizuálisan meggyőzőbb formátumokat használnak, a résztvevők érdeklődését nagyon nehéz felkelteni hagyományos módokon. Ebben az esetben a kutatásszolgáltatók feladata, hogy versenyhelyzetet alakítsanak ki. Ez az oka, hogy egyre többen keresnek designereket az insight csoportokba, illetve fordulnak design ügynökségekhez ugyanezen kutató cégek.

2011-ben láttuk első jeleit annak, hogy a szakma megpróbálja adaptálni a közösségi média eszközeit, felmérni azok jelentőségét, elősegíteni a belső együttműködést és befolyást gyakorolni arra. 2012-ben mindezek továbbvitele elkerülhetetlen.

Azoknak a piackutatóknak, akik szeretnének sikeresek lenni 2012-ben és azon túl, integrálniuk kell az új kutatási módszereket, meg kell változtatniuk a kutatási folyamataikat olyan módon, hogy mélyebb és összehangoltabb insightokat tudjanak szállítani, valamint hatékony együttműködést kell kiépíteniük az információszolgáltatók között. A legnagyobb kihívás az lesz, hogy minderre időt és pénzt is találjanak, miközben az insight-csoportokra nehezedő egyre nagyobb elvárásokkal (gyorsaság, mélység, kedvező árak) is meg kell birkózzanak.

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás piackutató kutatási iparág piackutatás hírek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása