HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Lemorzsolódó paneltagok, sikertelen panelek

2011.12.09. 06:35 Forecast Research - www.forecast.hu

Az online piackutatás megszületése óta az adatgyűjtők és adatfelhasználók egyaránt aggódnak – érthetően – az online panelek minősége miatt. A kérdés frontvonalában áll a Lightspeed Research, mely kifejlesztett és rendszerezett egy széleskörű adathalmazt LightSpeed RealRespondents és LightSpeed RealResults elnevezéssel abból a célból, hogy 3,5 millió paneltagjának autentikus, magas színvonalú kérdőíveket biztosítson.

Természetesen mindig van mód a fejlődésre, de nagy lépést tettünk előre a panelek minősége és a technológia szemszögéből nézve. A jövőre nézve azon dolgozunk, hogy új válaszadói forrásokat találjunk (river sampling, közösségi média) és még hatásosabb toborzási lehetőségeket. Tudomásul kell azonban vennünk, hogy a válaszadók köre nem kimeríthetetlen forrás, az adatok minősége pedig teljes mértékben attól függ, hogyan őrizzük meg az adott forrást – hogyan tartjuk fenn a válaszolók érdeklődését, vagy keltjük fel még jobban azt.

A Lightspeed Research szerint a paneltagok bevonódásának legjobb és legegyszerűbb indikátora a kutatások befejezetlenségi rátája. Negatív hatással van nem csak az adott kérdőív adataira, hanem a jövőbeni tesztek kitöltésére is.

A befejezetlenség felelőssége ez egész kérdőívé. Annak hosszúsága, tartalma, a dizájn, a letöltési sebesség, az interaktivitás és a multimédiás eszközök a fő faktorok. Egy nemrég publikált, több mint hárommillió fő online megkérdezésén alapuló elemzésben (melyet a Lightspeed Research és a Kantar készített) a következő okokat találták a válaszadók által be nem fejezett tesztekre:

- 35%-ot nem érdekelte a teszt fő témája
- 20% szerint a teszt túl hosszú
- 20% nem bírta kivárni a kérdőív (és a kapcsolódó média anyagok) letöltődését (főleg az idősebbek; a 18-34 éves korcsoportba tartozók hajlamosabbak voltak várni)
- 15% nemtetszését fejezte ki és elutasította a mátrix-típusú kérdések kitöltését
- 5% nemtetszését fejezte ki és elutasította a nyílt kérdések kitöltését

Hosszadalmas kérdőívek és más akadályok

A Lightspeed Research egy összetett kutatás eredményeit publikálta a kérdőívek hosszúsága és a válaszadási hajlandóság közötti összefüggésekről, kulcsfontosságú pontok vizsgálatáról (itt letölthető). Ebben a legutóbbi tanulmányában a Lightspeed Research kimutatta, hogy a válaszadók között az abbahagyásra való hajlam 25 perc után megnövekedett. A 18-34 évesek körében a be nem fejezett tesztek aránya 15 perc után kezd el nőni, még akkor is, ha ez a korcsoport általában türelmesebb a médiaanyagok letöltésénél. A kérdőívek abbahagyása már rövidebb idő után is elkezdődik, ha a megkérdezett érdektelennek találja a kérdőív témáját.

A mátrix-típusú feladatok különösen sok befejezetlenséget eredményeztek. Amikor a válaszadóknak hatalmas mátrixokat kellett kitölteni, 10 perc után észrevehetően sokan befejezték a kérdés kitöltését, a megkérdezettek érdeklődését ezután pedig már nem sikerült helyreállítani. Nem is meglepő: túl sok a nyílt kérdés, túl sok a lehetséges válasz, ismétlődőnek tűnő kérdések, és olyanok is, melyek nehezen értelmezhetőek – ezek mind-mind elégedetlenséghez, majd befejezetlenséghez vezetnek.

Fejleszd a kérdőíved!

A piackutatás világa lassan változik, ez pedig sehol sem olyan szembetűnő, mint a kérdőíveknél, melyeket online panelekhez használunk fel. Amíg a technológia, amivel a kérdőíveket kezeljük, fejlődött és előtérbe került, addig a kérdőívek makacsul ragaszkodnak eredeti, évtizedekkel ezelőtti formájukhoz. Ha a válaszadói hajlandóságot akarjuk növelni, a kérdőíveket kell fejlesztenünk és jobb, ha megértjük, mivel tarthatjuk fel a válaszolók érdeklődését.

A Lightspeed Research tavaly face-to-face teszteket készített, hogy új jövőbeli kérdőíveket, jellegzetességeket, dizájnt tervezhessen. A kutatás eredményét szemkövetéses vizsgálattal egészítettük ki, mely azt figyelte, a válaszadók hogyan látnak egy-egy tesztet és mi ragadja meg a figyelmüket. Ez ahhoz vezetett, hogy újragondoljuk, mi és ügyfeleink miben hibáztunk és miben lehetünk jobbak.

A következő megállapítások születtek:

- Kérdések
Tudjuk, hogy a válaszadók ne szeretik a „megválaszolhatatlan” kérdéseket, és elkerülik azokat, amelyek idegesítőek vagy ismétlődőek. A kérdéseknél a szakzsargont is ajánlott elkerülni.

- Interaktivitás
Az interaktív elemek hozzáadása nagy eredményeket hozhat. Egy nemrég elkészült kérdőívben Flash/Java alkalmazásokat használtunk, olyan kérdéseknél, melyeknél abba szokták hagyni a tesztet. Ez a kis változtatás jelentős fejlődést mutatott a tesztek befejezettségében. A legfontosabb, hogy a dizájn középpontjában mindig a válaszadó álljon. Feleslegesen ne használj ilyen technológiákat. A stílusnak a tartalom fölé helyezése nem nyerő a válaszadóknál.

- Egyszerűség
Steve Krug ’Don’t Make Me Think’ című könyvének alapvetései alapján egyszerűsíthetjük a kérdőívet tartalmazó weboldalakat, egyértelműbbé téve azokat. Azzal a kifejezett céllal, hogy minden gondolatot megszüntessünk arra vonatkozólag, hogyan működik a navigáció és hogyan működik maga az oldal, minden egyes klikkeléshez hozzárendelhetünk egy egyszerű és egyértelmű választ. Szintén meg kell határoznunk a szavak számát minden egyes oldalon. A válaszadók nem olvassák az oldalakat, csak átfutják azt, ezért olyan kérdést kell feltennünk, melyen egy pillanat alatt is megakad a szemük. Ez a példa is tükrözi, hogy vannak olyan kérdések, melyek a teszt abbahagyásáért felelősek.

Ez pedig egy példa arra vonatkozólag, mi mindent érhetünk el a válaszadók figyelmére fókuszálva.

A tanulmányban a Lightspeed Research teljesen újragondolta az adott ügyfél kérdőívét. 140 egérmozgást és 70 kattintást tüntettünk el, lerövidítettük a kérdőívet közel 25 percre és csak azt kérdeztük, ami szükséges volt. Végeredményben a befejezetlenségi ráta 42%-ról 12%-ra csökkent, az adatok minősége pedig szignifikánsan nőtt az ügyfél további majd 200 projektjével összehasonlítva is.

A Lightspeed Research-nél hisszük, hogy van jövője az ágazatnak – szolgáltatóknak és ügyfeleknek egyaránt – és akkor lesz sikeres, ha a két fél szorosan együttműködik. Az olyan új kérdőívek létrehozása, melyek fenntartják az érdeklődést, kétségtelenül fejleszteni fogják az online paneleket, melyeknek cserébe jobb bepillantásuk lesz a fogyasztói magatartásba, és ezáltal jobb üzleti döntéseket hozhatnak a megbízók. Mint a marketing iparág része, jobb, ha tartjuk magunkat a régi üzleti mondáshoz: „Mindig hagyd, hogy többre vágyjanak”.

Szólj hozzá!

Címkék: panel piackutatás kérdőív online kutatás online panel kérdőívszerkesztés panelmenedzsment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása