HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Energiatakarékos insight

2011.11.30. 05:12 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy közszolgáltató vállalat font tízezreket spórolt házon belüli online kérdőíves piackutatási eszközök használatával.

Amikor a válllalat visszavonta a hagyományosan külső kézbe adott kutatási projektjeit azért, hogy saját maga végezze el azokat, annak csupán anyagi okai voltak. Aztán a változás, amit a non-profit szervezet kutatáshoz való hozzáállása eredményezett, már túlmutatott a pénzügyi indokokon.

A piaci és a közszféra által egyaránt támogatott ’Energiatakarékossági Alap’ tanácsadást, információt és támogatást kínál a cégeknek és a szervezeteknek az energiatakarékossággal és a hulladékgazdálkodással kapcsolatban. A tavalyi év során tanácsadási központja több mint hárommillió kérdőívvel dolgozott, így aztán létfontosságú a bizalom, hogy gyorsan és alaposan lehessen felmérni, miről is van szó.

A múltban ez telefonos ügyfélelégedettség-méréseken keresztül és online kérdőívek segítségével történt, de az elmúlt néhány évben már házon belül készítették ezeket a felméréseket a Questback online felmérési eszköz használatával. Kezdetben a cél az anyagiak lefaragása volt a gazdasági visszaesés miatt, ez a módszer pedig több mint 20 000 fontot tudott megspórolni. A hatás azonban túlmutatott az anyagiakon. Például lehetőség nyílt az éves kérdőív negyedévenkénti elvégzésére, a fogyasztói elégedettség-mérés negyedévenkénti végzése helyett havi mérésre, kiegészítve ezeket speciális riportokkal, melyek a 21 tanácsadói központ valamelyikébe vándoroltak.

Csináld magad

Jennie Abelman piackutató szerint a változás azt is eredményezte, hogy a fogyasztói elégedettség szintjei fejlődjenek. Úgy véli, a Questback olyan egyszerű és olcsó kellék volt, hogy nem volt veszítenivalója a kipróbálásával, kezdetben olyan munkák kiegészítésére használva, melyet külső kézbe adtak ki.

Ettől kezdve az eszköz népszerűsége töretlen volt. Használták kérdőívekhez, melyek a fogyasztók energiatakarékossági ismereteit mérték, emellett kisebb ad-hoc jellegű kérdőívekhez is, melyek egy adott szervezet hírleveleiről, eseményeiről kérdeznek.

Abelman-nek 20 éves múltja van a piackutatásban, tudja, mit csinál. A Research-nek így nyilatkozott: „Egyszerű ötletről van szó, de a legtöbbet ez tudja nyújtani nekünk, ha a piackutatásnak, amit amúgy külső kézbe adunk, csupán egy kis részére van szükségünk.”

A Questback nem olyan, mint a DIY, de nem is olyan, mint más kérdőíves eszközök a piacon – nincsen ingyenes verziója, az előfizetés díja azonban fedezi a korlátlan használatot, a technikai supportot és a minőségellenőrzési szolgáltatásokhoz való hozzáférést. De éppúgy, mint minden más ilyen eszköz, arra biztatja az ügyfeleket, hogy kezdjék el saját fogyasztóikról és alkalmazottaikról szóló kérdőíveik dokumentálását, adminisztrálását ahelyett, hogy valaki másnak fizetnének ezért, vagy különböző javaslatokra támaszkodjanak. A norvég cég ügyfelei között tudhatja az Ernst&Young-ot, a Telenort vagy a London South Bank University-t.

Uralni a helyzetet

Most, hogy az ’Energy Saving Trust’ többnyire saját maga végzi a piackutatást, Abelman feladata, hogy megbizonyosodjon arról: a dolgok rendben mennek. „Úgy terjed a módszer, mint a vírus, mindenki maga akarja végezni már a piackutatási feladatokat, szóval úgy próbálom uralni a helyzetet, hogy bizonyos emberek licencet kapnak, így ellenőrizhetem, mit is csinálnak. Jellemzően azt látom, hogy az emberek segítségre szorulnak. Megnézem és felülvizsgálom a kérdőíveiket, erre pedig úgy érzem, hogy szükség van.”

Feszültség ritkán keletkezik a dologból, hiszen az adott cégnek is elemi érdeke, hogy jó kérdőívet készítsen. Felmerülhet olyan eset, hogy Abelman-nek azt kell mondania, nem a kérdőív az, amit abban az adott szituációban alkalmaznia kellene a cégnek. „A fő gond az, hogy az emberek azonnal kérdőívezésbe kezdenének a Questback segítségével, hiszen az nem kerül nekik semmibe. Néha meg kell mondani nekik, hogy ez nem éppen a helyes megoldás, talán előbb meg kellene szólítaniuk fogyasztóikat, és nem gyors e-mail-es kérdőívek felé fordulni. Erről szól a jó ügyfélkezelés – ahelyett, hogy telefonokat kapkod fel az ember és személyesen kell válaszolnia, szívesebben tölt ki kérdőíveket, ezt el kell magyaráznunk ügyfeleinknek, hogy bár tovább tart, mégis jobban megéri a személyes telefonbeszélgetés a jobb kapcsolatok kiépítése miatt.”

Új megközelítés

Abelman nem mondott le a piackutató ügynökségekről – sőt, a tény, hogy a munkát saját maga végezte el, csak arra emlékeztette őt, mennyire nagyra értékeli azokat. Eddig a módszert csak az ’Energy Saving Trust’ saját ügyfeleinek mintáján alkalmazták – bármely szélesebb körű használat még várat magára.

„Ha házon belül végzi el az ember ezt, akkor szintén házon belül kerül sor mindazokra a dolgokra, amiket amúgy egy külső ügynökséggel végeztet el – például az elemzésre, ami időigényes. Mindez emlékeztet engem arra, hogy értékeljem az online kérdőívek kifinomultabb formáit.”

Ahhoz, hogy az összegyűjtött adatokból a legtöbbet lehessen kihozni, Abelman és csapata barátságban kell, hogy legyen az Excel-lel és az SPSS-el, valamint minden percben naprakésznek kell lenniük. Ez mind nagyszerű egészen addig, amíg emlékezteti magát az ember arra, hogy „lássa a fától az erdőt.”

„Mivel a nyílt kérdésekre adott válaszok nincsenek bekódolva, módszereket kell kidolgozni arra, hogy a szavak mögé lássunk. Az emberek szívesen játszanak a szavakkal, különösen akkor, ha egészen kicsi, rövid kérdőívekről beszélünk. A kutatási kérdőíveket alapjaiban változtatja meg, ahogy a kódolt válaszok helyett a kutatók a szavak változatosságát látják, ez közelebb hozza őket a fogyasztói gondolatvilághoz.”

A piackutatás világában néhányan aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a DIY eszközök szabad utat adnak a cégeknek abban, hogy egy professzionális ügynökség segítsége nélkül gyenge minőségű kutatást kivitelezzenek, az is egyértelmű azonban, hogy új lehetőségeket is nyit a vállalatok számára, hogy újragondolhassák, hogyan nyerhetnék ki a lehető legnagyobb értéket a befektetett tőkéből. Az ’Energy Saving Trust’ esetében a DIY előnyöket és hátrányokat is felsorakoztatott, mint minden más eszköz esetében. A rugalmasság, amit kínál az újragondolásához vezetett annak, ahogy a cégek saját kutatásaikat látják, ahogy annak is, ahogyan fogyasztóikat látják.

Szólj hozzá!

Címkék: diy online kutatás diy kutatások do it yourself survey customer satisfaction survey ügyfélelégedettségi kutatás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása