ANGLIA – A WPP kutatási részlege, a Kantar felvásárolta az online panelekkel és felmérésekkel foglalkozó technológiai szolgáltató céget, a GMI-t, melynek panel szolgáltatásai beolvadnak a Lightspeed Research tevékenységébe.
A GMI korábban kockázati- és a magántőke-társaságok tulajdonában volt. A megegyezés részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A Kantar részéről elmondták egy mai nyilatkozatban, hogy a GMI csatlakozni fog a Lightspeed Research meglévő panel üzletágához. A GMI 13 országban meglévő paneljeivel a Lightspeed így már 38 országban nyújt panel szolgáltatásokat, négymilliónál több paneltaggal. A panel mérete így a legnagyobb piacokon jelentősen nőni fog, és fontos piacokkal, köztük Brazíliával, Mexikóval, Indiával, valamint több ázsiai piaccal bővül a Lightspeed kínálata.
A GMI-t 1999-ben alapították és 230 ember foglalkoztat. Székhelye Bellevue-ban van (Washington), kirendeltségei találhatók az Egyesült Királyságban, Kanadában, Franciaországban, Hollandiában, Németországban, Ausztráliában, Szingapúrban, Kínában és Japánban.
A GMI tavaly 64 millió dollár bevételt hozott, az év végén pedig 26 millió dollár értékű bruttó vagyonnal rendelkezett. (Research-live)