ANGLIA — A digitális hirdetésekkel foglalkozó Specific Media nemrég elindított egy eye-tracking (szemkövetéses) szolgáltatást az online kreatív anyagok hatékonyságának elő-teszteléséhez, partnerségben a technológiai szolgáltató EyeTrackShoppal.
A szolgáltatás webkamerákat használ arra, hogy elemezzék az internetes felhasználók online reklámfogyasztási szokásait, vagyis a kreatív anyag mely részére és mennyi ideig irányul a tekintetük.
A Specific Media a szolgáltatást a Bartle Bogle Hegarty (BBH) reklámügynökséggel tesztelte, mely többek között a Lynx, a Barclays és az Audi képviselője.
A BBH stratégiai igazgatója, Simeon Adam azt mondta: "Látva, hogy a kreatív anyagaink hogyan működnek élesben, segíthet finomhangolni azok hatékonyságát. Ami a próbatesztek alatt egyértelműen kiderült, az volt, hogy az online reklámokhoz speciális kreatív anyagokra van szükség."
A Specific Media azt tervezi, hogy az eye-tracking szolgáltatását az online videóanyagokra is kiterjeszti még az év folyamán. (Research-live)