A helymeghatározáson alapuló analitikai piacnak még le kell küzdeni az adatvédelmi aggályokat és ebben az esetben értékben elérheti a 9 milliárd dollárt 2016-ig, legalábbis a technológia piackutató ABI Research szerint.
Az ABI elismerte, hogy a mobil eszközökben lévő geolokációs technológia jelenleg "intenzív vizsgálat" alatt van, de azzal számol, hogy ez nem fog a piac jövőbeli sikereinek útjába állni.
Patrick Connolly, vezető elemző mondta: "Ez az ideiglenes vita nem akadályozza meg a helymeghatározáson alapuló szolgáltatások, marketing és reklám jövőbeni sikereit, melyek közül mindegyik geolokációs analitikán fog alapulni, a lokációra vonatkozó információk összegyűjtése és elemzése a trendek azonosításához új szolgáltatásokat és hatékonyabb reklámot fog lehetővé tenni."
A cég azt mondta, hogy a lokáció alapú szolgáltatások igazi ereje az analitika és reklám egyfajta kombinációjából fog származni, amikor fogyasztókat anonim módon lehet megcélozni társadalmi, földrajzi, fizikai és érzelmi indikátorokon keresztül.
Dominque Bonte igazgató hozzátette: "Bár a lokáció-analitika piac viszonylag új, de azért néhány éve fejlődik, és már a fő hajtóereje az utóbbi, ezzel kapcsolatos akvizícióknak, mely az Apple, a Google, a Nokia, a Facebook és a Microsoft cégekhez fűződik. Végül majd a lokációra vonatkozó információkkal is kereskedni fognak és éppúgy kezelik majd, mint egy újabb demográfiai adatot. Következésképpen, a lokáció-analitika válik az értékek fő szállítójává az erre épülő reklámok tekintetében."