Egy amerikai piackutató cég, az Olson Zaltman Associates (OZA) szabadalmaztatott egy olyan új módszert, amely egyesíti az asszociatív technikákat a biometriával (mint pl. a szemkövetés, pulzusszám-monitorozás), hogy felfedje azokat a rejtett indítékokat, melyek az emberi viselkedés mögött állnak.
A módszer alkalmazása során a résztvevőket felkérik, hogy találjanak olyan képeket, melyek egy adott témáról a gondolataikat és érzéseiket képviselik. Az ezt követő interjú során történetmesélési és egyéb technikákkal szondázzák a gondolatokat és érzéseket, melyek a képekkel kapcsolatosak. A végeredmény egy "digitális kollázs", mely a válaszadó véleményét ábrázolja egy téma, márka vagy termék vonatkozásában.
Az eredményeket biometrikus vagy fiziológiai módszerekkel nyert adatokkal kombinálják, így nem csak arról jutnak információhoz, hogy az elme hogyan gondolkodik, hanem arról is, hogy a test valójában hogyan reagál a konkrét marketing üzenetekre.