HOLLANDIA – Az Esomar a közösségimédia-kutatásra vonatkozó iránymutatást tett közzé, melyet a Casro piackutató szövetséggel együtt fejlesztettek ki.
Az irányelveknek az a céljuk, hogy tisztázzák, a kutatóknak hogyan kellene és hogyan nem kellene használni azokat az információkat, melyeket a közösségi média szolgáltatásokból nyernek – amelyek közül néhány, mint a Twitter és a blogok, nyíltan rendelkezésre állnak bárkinek, míg mások, mint a Facebook, csak a tagok vagy felhasználók számára nyitottak.
Az Esomar szerint az új iránymutatásoknak az volt a céljuk, hogy "olyan pragmatikus megoldásokat javasoljanak, melyek a meglévő törvények alapelvein nyugszanak, ugyanakkor nem céljuk jogbiztonságot nyújtani." Elmondták még, hogy együttműködtek az amerikai kutatási szövetséggel, a Casroval, "annak érdekében, hogy összehangolt álláspontok alakuljanak ki a globális online térben", annak ellenére, hogy az adatvédelmi törvények különböznek az Egyesült Államokban és az Európai Unióban.
Az egyesület azt mondta, hogy ugyanazokat az elveket kell alkalmazni online, melyek a nyilvános helyen történő passzív megfigyelésre vonatkoznak jelenleg is.
A főbb pontok közé tartozik, hogy azt az információt, amit arra használhatnának, hogy azonosítson egy egyént, csak annak a személynek az engedélyével lehet átadni egy ügyfélnek – mely engedély vagy közvetlenül az adott személytől származik, vagy szerepel a weboldal felhasználási feltételeiben. Ha ilyen engedélyt nem szereznek, az információt rejtetten vagy névtelenül kell kezelni anélkül, hogy az egyén azonosítható lenne.
Az irányelvek a kutatókat arra ösztönzik, hogy használják a "konzervatív" megközelítést az adatokkal kapcsolatban felismerve, hogy néhány – egy adott személlyel kapcsolatos – információ még nem azonosítja őket, ha azokat elkülönítetten használják; de a személyek azonosíthatók lesznek, ha ezeket az információkat összekapcsolják.
Az irányelveket itt lehet megtekinteni. (Research-live)