A GreenBook Research Industry Trends Study készítői a megbízók véleménye alapján összeállították a leginkább innovatívnak tartott piackutató cégek rangsorát. Az eredmény 50 piackutató cég nevét tartalmazó lista lett...
Íme, az alábbi táblázat megmutatja az összes említésszámot, az abszolút rangsort, és külön azokat az említéseket, melyek a kutatásszállítóktól, illetve a megbízóktól származnak:
Minden vállalat, mely ezen a listán szerepel elismerést érdemel az erőfeszítéseiért és azért, hogy erősíti a kutatási iparágnak azt a tudatát, hogy innovatívak vagyunk!
Most pedig játsszunk egy kicsit. Feltételezve, hogy a minta erősen „lejt” a benne szereplő kutatásszállító cégek miatt, nézzük csak meg, hogy alakulna ez a lista, ha legalább 4 említés lenne szükséges a listára kerüléshez, és csak azokat a kutató cégeket vennénk figyelembe, melyeket az ügyfelek említettek! Az 50-es lista azonnal 16-ra szűkült! Itt van az új, „sűrített” ranglista:
Néhány dolog azonnal szembetűnik:
- 3 vállalat, mely eredetileg a Top 10-ben volt, kiesett: a Peanut Labs, az iTracks, és a 20/20. Ez nem nagy meglepetés: ezek a cégek ugyanis javarészt más kutató cégek beszállítóiként működnek. Ez azt mutatja, hogy ügyfelek nem fordítanak sok figyelmet az olyan cégekre, melyek a kutatáshoz szükséges alaptechnológiát vagy erőforrásokat biztosítják.
- 6 vállalat előre ugrott: iModerate, Maritz, QualVu, Affinnova, Neurofocus, és Vovici. Gratulálunk, ezen cégek erőfeszítései az ügyféloldalon működnek!
- A listán szereplő 16 vállalatból 8 a legnagyobb, fullszervíz kutató cégek közé tartozik, 3 MROC szolgáltató (market research online community – piackutatási célú online közösség), 1 szöveganalitika-specialista, 2 kvalitatív technológiai megoldásokat szállító cég, 1 neuromarketing cég, 1 pedig a fogalom optimalizálás területén vezető vállalat. Ez tehát igen változatos cégcsoport.
Azt gondolom, hogy a lista igen beszédes. Nyilvánvaló, hogy a nagy cégek kiterjedt marketing tevékenységükön keresztül érték el jelenlegi státuszukat; persze, a nagy vállalatoknak nagy büdzséje van ilyen célokra. De mi van a többivel? A dolgok itt kezdenek érdekessé válni: a többi nyolc cég mindegyike vezető szállító az innovatív megoldások területén a kutatási iparban. Mind fiatal vállalat, mind technológia központú, és mindegyikük őrülten növekszik!
Látod már a tendenciát? Ezek a kisebb, innováció-vezérelt cégek olyan márkaismertséget értek el, mely összehasonlítható a világ legnagyobb, globális, teljes körű szolgáltatást nyújtó szolgáltatóinak ismertségével – annak ellenére, hogy nekik nincs akkora büdzséjük. Az innováció tehát nem csak egy szlogen; ez lehet az elsődleges faktor az üzleti sikerhez. (gb)
KaS 2013.11.13. 10:01:18
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2013.11.13. 10:11:55