USA – Az evolúció általában egy hosszú, lassú folyamat, de azoknak a vállalatoknak, melyek piaci insight szolgáltatásokat ajánlanak, szükséges, hogy a „market insight habilis” szintről serényen átugorjanak a „market insight sapiens” szintre, elkerülendő, hogy lemaradjanak az üzleti klíma változásának közepette, mondja Richard Evensen, a Forrester Research legújabb Global Value Market Insights Work online kutatás szerzője.
A felmérés szerint, a megkérdezett 30 insight-szakértő esetében „tízből kilenc” azt mondta, hogy az év első negyedévében fokozódó keresletet tapasztaltak szolgáltatásaik iránt. De ez nem feltétlenül jó hír, Evensen szerint. Azt mondta, hogy a megnövekedett kereslet amiatt volt, hogy az ügyfeleknek több piaci intelligenciára van szükségük ahhoz, hogy az új gazdasági környezetben működjenek, miközben az insight-ipar azzal küzd, hogy lépést tartson a megnövekedett munkamennyiséggel.
Az interjúalanyok nem tapasztalják, hogy a szakértők száma növekedne, hogy ez segítsen kezelni az extra igényeket, mondta Evensen. Valójában, 30 százalékuk arról számolt be, hogy csökkent az alkalmazotti létszám. Korlátozott személyi erőforrásokkal kell tehát kezelni ezt a plusz keresletet, figyelmeztetett Evensen a veszélyekre, melyek az insigt-szállítókat fenyegetik. Az olyan cégtárak, mint a Greenbook.org megkönnyítik az ügyfelek számára, hogy megtalálják az alternatív szállítókat és Evensen azt mondta, hogy az olyan költségcentrikus offshore piackutatási megoldások, melyeket például a Capgemini és az IBM kínál, az ügynökségeket kiszolgáltatott helyzetbe hozza.
Ezek olyan ügynökségek, magyarázta Evensen, melyek az adatmenedzsmentre koncentrálnak és arra használják a tranzakció alapú metrikát, hogy értéket mérjenek; insightok létrehozásával nem foglalkoznak. Ugyanakkor ezeknek az offshore módon működő és kevesebb pénzért rendelkezésre álló szolgáltatóknak valami mást is kell majd ajánlaniuk, különben a kipusztuláshoz vezető ösvényre való rálépést kockáztatják.
De hogyan fejlődjünk? Kezdetben volt a „market insight habilis”– a legkevésbé fejlett az ügynökségi evolúciós ábrán; Evensen szerint azok az ügynökségek, melyek egy lépcsővel feljebb lépnek, „market insight erectus”-sá válnak: taktikai cégek, melyek rövid távú insightokat és ajánlásokat fogalmaznak meg. Az ügyfelek értékes tanácsadókként látják ezeket a cégeket, mondta Evensen, melyek hozzáadott értéket biztosítanak a piaci szereplőknek. Az üzleti világ meglehetősen biztonságos helye ennek a fajta vállalatnak, de az evolúciós fa legtetején a „market insight sapiens” trónol, az olyan magas szinten kezdeményező ügynökségek, melyek az egész üzletet magasabb szintre viszik, a hosszú távú stratégiai terveiken és adatvezérelt kínálatukon keresztül.
Evensen azt mondta: „Ahhoz, hogy jobban megfeleljenek a saját maguk és a saját tulajdonosaik igényeinek, az insight-szervezeteknek előre kell lépniük az értékláncban, alacsony költségű információszolgáltatókból nagy értéket képviselő üzleti vezetőkké kell válniuk.”
(Research-live)