Anglia – A Synovate elindított egy olyan új online felmérési technikát, amely lehetővé teszi a megkérdezetteknek, hogy szavak helyett képekben adjanak választ.
A BrandLife megoldás megengedi, hogy a válaszadók képeket kiválasztva válaszoljanak a felmérés kérdéseire és így fejezzék ki gondolataikat és érzéseiket egy termékkel, márkával vagy ötlettel kapcsolatban.
A cég szerint a technika, amelyet már több piacon is használnak az ügyfeleikkel, azon az elképzelésen alapul, hogy mi mindannyian egy közös vizuális nyelvet beszélünk, függetlenül az adott kultúrától vagy az életkorunktól. Egy kép vizuális aspektusai, mint például az alakja, mérete, színe és kompozíciója az értelmezés során egyetemes jelentést nyernek, függetlenül a kulturális háttértől, vagy akár attól, hogy az adott kép valójában mit ábrázol.
Az emberek képválasztását arra használhatják, hogy megértsék adott kérdésre vagy ösztönzésre adott reakcióikat – kikerülve így az olyan csapdákat, mint a posztracionalizálás, ill. annak a folyamatnak a buktatóit, mely közben az emberek gondolataikat szavakká transzformálják.
"A BrandLife segít, hogy kiderüljön, mi történik valójában az emberek elméjében, mi irányítja a döntéseiket – különösen akkor, ha maguk sem tudják ezt racionálisan megfogalmazni," mondta Ged Parton, a Synovate-tól.
(Research-live)