Új (Facebook-os) forrásokat vettünk fel a Piackutatás-hírek.hu (PH) oldalra, egy hazai és két külföldi hírforrást, nem mondom meg kiket, megtaláljátok a megfelelő szekcióban:-) Amúgy is érdemes ránézni az oldalra, volt ma néhány érdekes, új hír, erről sem mondok többet:-) A mai eseményekről, hírekről valószínűleg olvashattok majd néhány nap múlva a Médiapiac.com-on, a Médiainfo.hu-n vagy a Kreatívon (de az is lehet, hogy mégsem, ha ők nem találják ezeket érdekesnek a saját szempontjaik alapján – nálunk viszont gyakorlatilag MINDEN kutatási vonatkozású hír szinte azonnal megjelenik, nincs szelekció! Amit feltesznek a webre, az itt van.). A Piackutatás-hírek.hu oldalon még ma tájékozódhattok ezekről a friss hírekről, nem holnap vagy holnapután (vagy sohasem). Nincs régebbi ugye a tegnapi híreknél...
Más. Viszonylag jelentősen változott a hírforrások sorrendje, ez elsősorban a Magyar piackutatási hírek szekcióját érintette. Egyes források előrébb kerültek (volt, amelyik sokkal), mások hátrébb csúsztak. A szerkesztési elvekről a következőket tudom mondani. Először is, preferálom a személyes blogokat, oldalakat a céges forrásokkal szemben. De csak bizonyos kereteken belül, ha nem frissül, akkor a legszuperebb blog is hátrébb kerül idővel. A türelmem egyenesen arányos az adott forrás minőségével, szakmai elismertségével és múltbeli teljesítményével. Aki többet tett le eddig az asztalra, azzal megértőbb vagyok. Mi az, ami még befolyásolja a sorrendet? Természetesen legfontosabb a frissítések gyakorisága, a megosztott tartalom minősége, érdekessége. Emellett mindenkit arra biztatok, használjon képeket a blog-, Facebook-bejegyzéseiben! Ezek a források a PH oldalon kitűnnek a többi közül, jobban felkeltik a figyelmet, így többen fognak rákattintani, stb. Egy hajóban evezünk – ha a Piackutatás-hírek.hu oldal sikeres és ismert lesz (már most is nagyon sokan olvassák a szakmából és még többen fogják), akkor nagyobb forgalmat fogunk tudni az oldalon szereplő, tartalmat szolgáltató források felé irányítani. (Az oldalon szereplő linkekre kattintva az oldal látogatói direkt módon az adott blogra, Facebook vagy egyéb oldalra jutnak.) Kérem ezt átgondolni.... (Örülnék neki – baráti gesztus lenne –, ha az oldalon szereplő források is ajánlanák az oldalt egy blog-, Facebook-, Twitter-bejegyzés erejéig...vagy ez túl naiv kérés? Majd kiderül. Köszönettel.) Az oldalt persze mindenképpen sikerre visszük – így vagy úgy –, ez nem kérdés...kimaradni pedig nem jó opció.
Back to the sorrend. Természetesen vannak más – szubjektív – szempontjai is a sorrend kialakításának, ha nem lennének, akkor egyszerű automatizmussal meg lehetne oldani, hogy a leggyakrabban frissülő oldalak kerüljenek előrébb (ez sincs még teljesen elvetve, valamikor talán így lesz...). A sorrend egyébként így is dinamikusan változhat a jövőben is (bizonyos időszakonként, ha indokolt), a fenti elvek alapján. Felmerülő kérdés: vannak-e fix helyek? Igen, vannak (legalábbis a mai tudásom alapján ezt mondom). A Magyar piackutatási hírek szekcióban az 1., 2., ill. a 3. hely tekinthető annak (1. Piackutatás blog, 2. PMSZ, 3. CAWI – Pintér Robesz). Okok: a Piackutatás blog és a megújult PMSZ oldal mennyiségre és minőségre is a legtöbb kutatási hírt generálja (lehet ezzel vitatkozni, ha valaki akar, csak nem nagyon érdemes, tessék más forrásokat mondani, melyek jobban teljesítenek). Pintér Robesznek pedig elévülhetetlen érdemei vannak, melyek alapján megilleti az adott hely. (Robesz jelezte a Facebookon, hogy idővel talán egy blog alá fogja összevonni különböző aktivitásait, ez jó lenne, mert sajnos a CAWI sem frissül túl gyakran).
Az oldalról töröltem ugyanakkor 3 hazai hírforrást, mivel hónapok – volt amelyik évek – óta nem frissültek. Eddig tartott a türelmi idő. Frissíteni, frissíteni, frissíteni... (Kivétel ez alól az olyan oldal, melyet egy időszaki rendezvényre hoztak létre, pl. a Piackutatási Diákverseny Facebook oldala, melynél a versenyen kívüli időszakokban nem elvárható a frissítés.)
A Külföldi piackutatási hírek szekcióban nincs fix hely, lehet, hogy még változni fog a sorrend.
A Piackutatók a Twitteren szekcióban fix helye van Klenovszki Jánosnak (1.) és Pintér Róbertnek (2.) – ez sem képezheti vita tárgyát, a magyar kutatók közül ők ketten a legaktívabbak és ők generálják a legtöbb, legérdekesebb, legszínvonalasabb tartalmat a Twitteren. A többi hely viszont mozgásban...
Új forrásokra nyitott vagyok, jelezzétek, ha van ilyen. Nem egy zárt elitklubot akarunk csinálni, hanem egy olyan független piackutatási hírközpontot, mely idővel megkerülhetetlen lesz. Az oldal nincs kész, további fejlesztések jönnek, melyek még tovább könnyítik majd az oldal használatát (mely most sem bonyolult), illetve még több tartalom jön (videó, kép, ilyesmi...)! Stay tuned!
(Lájkoljátok az oldalt, plíz! Itt: Piackutatás-hírek.hu , vagy itt: Piackutatás Hírek (PH) Facebook profil. Köszi!)
pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2011.04.01. 13:57:41
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.04.01. 16:54:01
A Netidőket olvasom, gondolkoztam is, hogy felveszem, de nem csak piackutatás a téma, nagyon szerteágazó. Ha esetleg bárhol kutatási témában írsz, lszi tedd be a CAWI-ra is, akár csak egy ajánló formájában, hogy a PH olvasók is lássák.
Szerintem mindenképp folytasd a CAWI-t, kell egy olyan blog, ahol csak piackutatásról írsz.