Nemrég egy online kutatásról tartott konferencián Philip Garland, a SurveyMonkey módszertani igazgatója adott elő.
"Meglepett, mikor megtudtam, egyáltalán van módszertani vezetőjük," mondta az ülésvezető Martin Oxley. Azt mondta, hogy ezt bóknak gondolta, de a teremben lévő közönség ezt szórakoztató beszólásként értékelte és jól mulatott a DIY szoftverfejlesztőkön.
Garland vállat vont. Azt mondta, tudja, hogy a SurveyMonkey-nak rossz híre van a kutatási iparág berkein belül. Arra kérte a teremben jelen lévőket, emeljék fel a kezüket, ha valaha is rosszat gondoltak a SurveyMonkey-ról. A megjelentek többsége felemelte a kezét...
Az utóbbi években az embereket elkezdték felmérésekkel bombázni, köztük számos kétes minőségűvel. A felmérések növekvő számával párhuzamosan hanyatlásnak indult a válaszadói hajlandóság.
A SurveyMonkey-t és egyéb DIY kutatási (csináld-magad) megoldásszállítókat okolták emiatt, mondta Garland, mivel ezen cégek megjelenése egybeesett a felmérések számának növekedésével.
De a megjelenteknek címezve mondanivalóját, Garland kijelentette: "Minden embernek tudnia kell, hogy az összefüggés nem ok-okozati összefüggés."
Az emberek, akik részt vesznek a SurveyMonkey felméréseiben, éppen olyanok, mint bárki más, mondta, és ezt bizonyítandó, készítettek egy saját felmérést (az amerikai elnök elismertségéről és a gazdasági várakozásokról), melyet összevetettek a Gallup számaival. Szerinte a SurveyMonkey nyers, súlyozatlan adatai a legtöbb esetben elfogadhatóan közelinek bizonyultak a neves kutatóintézet adataival összehasonlítva.
A vállalatnak ugyancsak súlyos érvei vannak a számok oldaláról: a SurveyMonkey 600 millió befejezett felmérést (kitöltést) tudott felmutatni az elmúlt évben, mondta Garland – megdöbbentő szám.
(Research-live)
szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.03.31. 19:17:59
Kíváncsi lennék, hogy ügyféloldalon volt-e arra példa, hogy ugyanabban a témában két kutatást, egy DIY és egy klasszikus eredményeit összehasonlították volna. A Gallupos ugyan meggyőző, de első blikkre nem tűnik a legkomplexebb kutatásnak.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.03.31. 21:28:27
Ha egyébként ugyanabban a témában összevetnek egy DIY és egy klasszikus kutatást, az még nem jelent semmit, bármi is az eredmény, véletlen is lehet. Nagyon sok kutatásban kellene a DIY-nek bizonyítani...bár, ha pl. ugyanolyan módszerrel készült klasszikus kutatások eredményét vetnék össze, nos, khmmm, ebbe talán ne is menjünk bele...más módszerrel készült klasszikus kutatások összevetését már meg se merem említeni... Igen sárkányos dolgok ezek.