HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Vállalati piackutató részlegek: a piackutatási történet hősei

2011.03.24. 05:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy amerikai piackutató szerint a szakmai igazi hősei az ügyféloldalon dolgozó piackutatók. Blogjában így ír erről.

Mindannak ellenére, amiben manapság a piackutatók nem értenek egyet, egy dologban azért egyetértenek, mégpedig abban, hogy az iparág, a szakma változóban van. És ez alatt nem előrelátható, kicsi evolúciós változásokra gondolok. Azt hiszem, mindannyian egyetértünk, hogy nagy, átalakulásokat hozó, korszakalkotó változások történnek.

Igaz? Igaz.

Ezek a változások nyomást, stresszt gyakorolnak sok szakmai résztvevőre, de melyik csoportnak kell szembe néznie a legnagyobb kihívásokkal? A házon belüli piackutatási részlegeknek. A házon belüli piackutatási részlegeket most még újabb elvárásokkal is bombázzák az átlagos, költségvetéssel, projekt menedzsmenttel, belső ügyféltámogatással, és ellátás menedzsmenttel kapcsolatos elvárásokon felül. Ezek régóta létező témák, melyekkel a házon belüli piackutatási részlegek már évek óta foglalkoznak. De most ezeken felül, még a következőkkel is foglalkozhatnak:

1. Kezelhetetlen mennyiségű piackutatással kapcsolatos szövetség, közösségi hálózati csoportosulások, események, interaktív “média” – túl sok, hogy lépést tartsanak velük, és túl sok, hogy ne vegyék figyelembe őket.
2. Elburjánzó mennyiségű, de nem kielégítő minőségű kutatás, melyet gyakran jóakaratú, de gyakorlatlan, képzetlen kollégák végeznek.
3. Egyre eladás-éhesebb kutatási beszállítók, akik miatt már szinte elviselhetetlen a telefonok felvételének kockázata.
4. Elégtelen idő, hogy felmérhessék a közösségi oldalakkal kapcsolatos módszerek lehetőségeit és mikéntjeit.
5. Elégtelen időmennyiség és néhány esetben irányítás, hogy kialakítsák és érvényesítsék a fogyasztói kutatásokkal kapcsolatos irányelveket (ami egyébként égető fontosságú, az ellenőrizetlenül zajló kutatások miatt).
6. A házon belüli megbízók, ügyfelek egyre inkább tudatában vannak a számos “piackutatási” szolgáltatásnak és megoldásnak, melyek legtöbbje jobb esetben csak zavaró, rosszabb esetben romboló hatású.
7. Házon belüli ügyfelek, aki olvasnak az “ingyenes” piackutatási lehetőségekről, míg a valóság az, hogy ezek a “piackutatás” kifejezést elég laza értelemben alkalmazzák.

Egy háború zajlik odakint, és hősünknek (a piackutatási részlegnek) szüksége van egy hatalmas kardra, hogy megmentse a királyságot. Mit lehetne tenni? Feltételezésem szerint az első lépés a részleg tevékenységeinek újragondolása és dokumentálása. A pontosság kedvéért, van mondjuk négy fő funkció, amit a piackutatási részleg nyújt, melyekkel sikeresek a teljes piackutatási és fogyasztói insight területeken:

1. Projekt menedzsment. Beleértve a nagyon időigényes beszállítói és ügyfél menedzsmentet is, a szokáskutatási tanulmányokat, legfőképp a magasabb szintű, egész szervezetre kiterjedő projekteket és felméréseket.
2. Irányelv kialakítás és érvényesítés. Például, hogy évente hány alkalommal hívhatók meg a fogyasztók kutatási rendezvényekre, és milyen fajta ösztönzők fogadhatóak el. Más irányelvek a jóváhagyási folyamatokkal kapcsolatosak, például, “Minden, 20 tételnél hosszabb kérdőívet jóvá kell hagynia (a szervezet piackutatási igazgatójának neve),” vagy “Bármelyik X fogyasztói csoport felmérését Y értékesítési igazgatónak kell jóváhagynia.”
3. Források. Központi hozzáférés megtalálása, kialakítása, fenntartása a kutatási eszközökhöz, másodlagos riportokhoz, házon belüli kutatási eredményekhez, sztenderdizált kérdőív mintákhoz, mintaforrásokhoz, házon belüli panelekhez és közösségekhez.
4. Képzés. Például akár direktben, akár partnereken keresztül kialakított képzések házon belüli kutatóknak éppúgy, mint belsős ügyfeleknek (mint amilyen a “termékkoncepció tesztek” a termékfejlesztő csoportoknak, ill. az “üzenettesztelés” a marketing csapatoknak).

A legtöbb ügyfélcégnél, akikkel dolgozom, az volt eddig a szokás, hogy a részleg idejének 70 százalékát körülbelül az 1. témával töltötték. De figyelembe véve a bekövetkező változásokat, és a piackutatási szaktudás kritikusságát a jelen nagyon is versengő piacán, véleményem szerint ennek fordítva kellene lennie. Projekt menedzsmentnek kellene kitennie a részleg idejének 30 százalékát; e nagy szakértelem és tapasztalat tömegnek inkább az irányelvek kidolgozásában és azok érvényesítésében, a források beszerzésében és a képzésben kellene koncentrálódnia.

Azt kérdezik, hogyan lehetne ezt kivitelezni?

1. Azoknál a szervezeteknél, ahol ez értelmezhető, értékeljék a kevésbé képzett kutatókat, és biztosítsanak nekik oktatást és támogatást, hogy tudjanak ad hoc projekteket kezelni. Természetesen ezek az emberek nem fognak a legkiemeltebb fontosságú és követést kívánó tanulmányokkal foglalkozni, de olyan részlegek kezébe adni ad hoc tanulmányokat, melyek ténylegesen fel is használják az eredményeket, ezzel sok idő spórolható meg.
2. Vizsgálják felül jelenlegi beszállítói kapcsolataikat. Túl sok időt töltenek beszállítóik kezelésével? Talán itt az idő, hogy lecseréljék őket. Vagy talán annak van itt az ideje, hogy kihívás elé állítsák őket, és megnézzék, mivel tudnák ők csökkenteni az időt, amit a projektekkel töltenek. Kérjék meg a beszállítóikat, hogy legyenek kreatívak – ha tényleg az önök szövetségesei, azok lesznek.
3. Ruházzanak be olyan eszközökbe, melyek automatizálást jelentenek. Túl sok piackutatót ismerek, akik még mindig 30 vagy 40 órát töltenek projektenként a táblázatok és grafikonok készítésével, pedig ez már nem feltétlenül szükséges. Kérdés könyvtárak, jelentési eszközök, kutatásmenet kezelők: ezek használatával hihetetlen mennyiségű időt takaríthatnak meg.
4. Használják ki az együttműködést a saját javukra. Kutatóként ugyanabban a keréknyomban kell haladnunk; úgy gondoljuk, hogy a projekt végén visszamegyünk az irodánkba, keményen elgondolkodunk, megtáltosodunk és megírunk egy jelentést. Ehelyett gyakran már korábban elkezdhetnék megosztani az adatokat, így kaphatnak segítséget, ötleteket az ügyfelektől egy együttműködő elemzési folyamatban, mutassák meg az elemzés és a szövegezés egyes részeit, kérjenek segítséget a belsős ügyfelektől, így nem csak rengeteg időt megtakarítva, hanem több megrendelést is nyerve a kutatási eredményekből (tapasztalataim szerint, azok az emberek, akik közel vannak az elemzési folyamatokhoz, sokkal inkább találják a kutatási ajánlásokat hitelt érdemlőnek). Hadd legyenek a belsős ügyfelek is szövetségesek.

A piackutatási részlegek és azok vezetői harc előtt állnak, alapul véve a piackutatási szakmában bekövetkezett változásokat, és ebben ők az igazi hősök. Hogy legyőzzük a kihívásokat, mindannyiunknak nagy változtatásokat kell eszközölnünk. Sőt, az igazi ellenség az egyhelyben maradás, a nem változtatás.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása