HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Üzletekbe csábított vásárlók

2011.03.01. 05:05 Forecast Research - www.forecast.hu

Az eladók megpróbálják interaktív tükörrel becsalogatni a vevőket, mintha csak életre kelne Steven Spielberg futurisztikus Minority Reportja.

A marketingvállalatok a digitális technológiák egy új hullámával kísérleteznek, hogy befolyásolják a fogyasztókat, amíg azok vásárolnak: interaktív öltöző-tükrök, virtuális ügyfélszolgálati képviselők, bevásárlókocsik és digitális szkennerek, melyek személyre szabott kedvezményeket kínálnak...

Ezek a futurisztikus technológiák azon interaktív eszközök között vannak, melyet a Media Lab reklámvállalat mutatott be Los Angelesben. Azon a kiállításon egyrészt innovatív utakat teszteltek, mellyen keresztül a marketingesek kapcsolatba kerülhetnek a vevőkkel és így jobban megérthetik, mi készteti a fogyasztókat vásárlásra, másrészt arra ösztönözték a vállalkozásokat, hogy gondolják újra megközelítéseik kiskereskedelemben játszott szerepét.

Amíg a kiskereskedők a gyenge értékesítéssel és a fogyasztókkal küzdenek, akik elégedetlenek a boltokban tapasztaltakkal, addig az online vásárlás és a hozzá kapcsolódó interaktív szolgáltatások teljesen hétköznapivá váltak. A vásárlói elégedettség a kiskereskedelmi üzletekben 15%-kal csökkent egy év alatt, az IPG Media Lab tanulmánya szerint, melyet több, mint 10.000 észak-amerikai vásárló véleménye alapján készült.

Az online értékesítés sok információt ad a vevőknek, hogy így segítse vásárlásaikat. És a fogyasztók részletes termék-adatokat akarnak, termék-értékeléseket a korábbi vevőktől, részletes recepteket az élelmiszeripari termékek esetében, egészségügyi és táplálkozási információkat, és még ettől is többet, mondja John Ross, a Shopper Sciences elnöke.

"Folyamatosan változik az a szerep, melyet egy áruház játszik," mondja Mr. Ross, aki korábban a Home Depot marketingért felelős vezérigazgatója volt. "A vásárlók az elvárások legkülönbözőbb skálájával érkeznek."

Néhány kiskereskedő már elkezdte tesztelni az új technológiák alapvető verzióit. A JC Penney-nek például van egy "FindMore" kelléke a boltjaiban, ami akkora, mint egy ajtótok, 52-inches érintőképernyője pedig lehetővé teszi, hogy a fogyasztók megtekintsék a kiskereskedő teljes termékválasztékát. Segítségével a fogyasztók emailt tudnak küldeni egy termékről saját maguknak és ismerőseiknek vagy beolvashatnak egy vonalkódot, hogy többet tudjanak meg a termékről és újabb javaslatokat kapjanak, mint például milyen topok és kiegészítők illenek egy adott nadrághoz.

A Stop & Shop Supermarket kézi szkennereket tesztel 289 boltban, amely személyre szabott árengedményeket mutat a vevőknek, miközben vásárolnak. Az egyéni ajánlatok olyan tényezőktől függnek, mint a korábbi vásárlások története és az éppen megvásárolt tételek. A szkenner ezenkívül lehetővé teszi a fogyasztóknak, hogy későbbi megrendeléseket adjanak le és gyorsabban fizessenek.

Az IPG kiskereskedelmi fejlesztő laborja pedig bemutatja, hogy a jövő mit is tartogathat számunkra. A bemutatott új technológiák között van egy olyan eszköz, ami átváltoztatja egy bolt homlokzati ablakát egy óriási érintőképernyővé. Ahelyett, hogy az emberek egy statikus próbababát bámulnának, interaktív kapcsolatba léphetnek a képernyő segítségével, ahol kiválaszthatják az avatarra illő ruhákat. Továbbá, az üzletek lehetővé teszik majd, hogy a fogyasztó beszélgethessen egy virtuális eladóval, aki tanácsokat ad olyan témákban, mint hogyan kell beüzemelni egy új lapos képernyős televíziót.

Egy másik eszköz egy olyan tükör, ami képessé teszi a vásárlót arra, hogy a kiválasztott ruhát a testére vetítse, mielőtt az öltözőbe menne. A vásárló is kezelheti a tükröt, hogy különböző színeket nézzen meg, megkeresse a megfelelő cipőt, majd elküldje a képet a Facebook profiljába.

Egy speciális kiskereskedelmi vállalat, a The Limited azt fontolgatja, hogy interaktív tükröket telepít egyes üzleteibe a következő hat hónapban, mondja a cég vezérigazgatója, Linda Heasley. A technológia segíteni fogja a fogyasztókat abban, hogy össze tudják egyeztetni a különböző stílusokat és ráadásul figyelmeztet, ha két darab ruha nem illik össze. "Mirror, Mirror, on the wall, what is the best outfit of all?" ("Tükröm, tükröm, mondd meg nékem, ki a legszebb a vidéken?")– viccelődik Linda.

Az új interaktív kiskereskedelmi technológiák tehát jönnek, amint a kereskedők nagyobb hangsúlyt fektetnek az in-store marketingre. Szembesülve a hagyományos média növekvő fragmentációjával, a marketingesek pedig azt remélik, hogy a vásárlás közvetlen helyszínén léphetnek kapcsolatba a fogyasztókkal.

Ugyanakkor az új technológiák árszínvonala gyorsan esik, így olyan eszközök használata válik valósággá, melyek nemrég még túl drágák voltak ahhoz, hogy széles körben elterjedjenek.

A vállalatok körülbelül 19.4 milliárd dollárt költöttek in-store marketingre az USA-ban tavaly, ami 10%-kal kevesebb az előző évihez képest. 2011-ben, mikor a gazdaság valószínűleg megint felgyorsul, a cégek költése ismét növekedhet.

Néhány a legkifinomultabb in-store technológiák közül a fogyasztók mobil eszközeihez kötődik, mondják a hirdetési vezetők. A marketingesek azzal kísérleteznek, milyen módon lehetne arra használni a mobiltelefonokat, hogy az ügyfeleknek szolgáltatásokat és akciókat ajánljanak vásárlás közben. Ezeknek a köre az autókereskedésekben levő teherautók véleményezésétől a bizonyos élelmiszereket áruló szupermarketek által nyújtott allergia-információig terjed...

A Dunkin' Donuts azt tervezi, hogy új mobiltechnológiákat tesztel válogatott piacokon az elkövetkező időszakban, melynek során a boltok testre szabott ajánlatokat küldenek a vevőknek.

Nemrég pedig az elektronikai kiskereskedelemben érdekelt Best Buy vállalat bejelentette, elindít egy kísérletet 257 üzlet bevonásával, mely során egy Shopkick nevű mobil alkalmazást próbál ki. Azok a fogyasztók, akik letöltik az alkalmazást mobiltelefonjukra, jutalmakat kapnak, amikor meglátogatják a boltot.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám trend piackutatás marketingkutatás fogyasztói magatartás márka kommunikáció in store marketing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása