Számos közösségi média platform jött létre, hogy integrálja a marketinget, reklámot és kereskedelmet. A Practical eCommerce cég arra volt kíváncsi, hogy hány vállalat használja a közösségi médiát üzleti célokra és arra, hogy ez vajon mennyire hatékony. Íme egy legutóbbi felmérés kiábrándító eredménye, melyet a Practical cég végzett a közösségi kereskedelem aktuális tendenciáról. A 2011 januári kutatás négy kérdést tett fel a közösségi média üzleti életben játszott szerepéről.
A közösségi média milyen formáját használja Ön vállalkozásával kapcsolatban?
Nem meglepő, hogy a legkedveltebb közösségi média platform a Facebook és a Twitter voltak, a válaszadók több, mint 80 százaléka használja mindkettőt. Viszonylag népszerűek a blogok is, a megkérdezettek 58,6 százaléka említette, hogy üzletével kapcsolatban blogol, ennél valamelyest kisebb a LinkedIn népszerűsége, melyet kevesebb, mint a válaszadók fele jelölt meg. Míg a MySpace használata elhanyagolható, addig 17,1 százalék egyéb oldalakat említett, mint például a YouTube, Yelp, Foursquare. Vimeo, SlideShare, vk.com, Flickr.
Cége értékesítésének hány százaléka származik a közösségi média tevékenységből?
A megkérdezettek több, mint háromnegyede (77,1 százalék) mondta, hogy az értékesítésnek kevesebb, mint 5 százaléka köthető direkt vagy indirekt módon a közösségi médiában végzett tevékenységhez. További 12,9 százalék szerint a forgalom 6-10 százaléka, míg 4,3 százalék szerint a forgalom 11-20 százaléka jön a közösségi médiából. Mindössze a megkérdezettek 5,7 százaléka vélte úgy, hogy cége forgalmának több, mint 20 százalékáért felelősek az említett közösségi platformok, illetve az ott végzett céges marketing tevékenység.
Értékelje 1-től 5-ig terjedő skálán, hogy vállalatának közösségi médiában végzett tevékenysége mennyire tekinthető hatékonynak (1=egyáltalán nem hatékony, 5=teljes mértékben hatékony)!
A számok kiábrándítóak, a válaszadók nagyjából fele 1-es vagy 2-es, míg egyharmaduk (32,9 százalék) 3-as osztályzattal értékelte cégének a közösségi médiában végzett tevékenysége hatásosságát. Mindössze 10 százalék adott 4-es, illetve 5,7 százalék 5-ös osztályzatot a hatékonyságra.
Jellemző megjegyzés egy válaszadótól: “Szinte egyáltalán nincsenek eladások és csak nagyon lassan nő a követők száma a Facebookon. Pedig a reklámunkat teljes mértékben a célcsoportunkra szabtuk.”
Melyik területen működik a vállalkozás?
A megkérdezett vállalkozások többsége (68,6 százalék) az online értékesítés területén működik (webáruház), 8,6 százalékuk szoftverekkel foglalkozik, 2,9 százalék fejlesztői-programozói területen érdekelt, mintegy 20 százalékuk pedig egyéb területen dolgozik.
Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2011.02.24. 11:26:21
M.C.Escher · http://nyekk.blog.hu/ 2011.02.24. 13:48:48
nyekk.blog.hu/2011/02/23/kozossegi_spar_es_bpbank
-ennek
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.02.24. 14:11:32
@OMA: Igen, szerintem is a hazai arányok ettől rosszabbak lehetnek. De a közösségi média erőssége talán inkább hosszabb távon mutatkozik meg. Azt viszont nem könnyű mérni...
Spam Faker 2011.02.24. 21:34:58
Ráadásul a Facebook bid a page módosítások óta megugrott :)
Jelenleg Magyarország 72. a Social bakers avg. CPC és avg. CPM listáján, de nemsokára előkelőbb helyezéssel büszkélkedhetünk: www.socialbakers.com/facebook-advertising/
Nálunk a konverziós költség... nem is említem :)