A GfK CEE (Közép-és Kelet-Európa) kibővítette shopper-specifikus technológiáját azzal, hogy befektetést eszközölt a Tobii Technology cégbe, mely a szemkövetéses (eye-tracking) eszközök teljes skálájával egyaránt alkalmas képernyőn keresztüli és valós környezetben való kutatások lebonyolítására, akár laboratóriumi, akár bevásárló környezetben.
Tobii jelentős szereplője az eye-tracking piacnak, termékeiket a felhasználók széles köre használja: ezek közé tartozik a tudományos világ, a piackutatók, a fogyatékkal élők, és a játékosok. Az eye-tracking szemüveg megjelenése és viselése olyan, mint egy normál szemüvegé, lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy szabadon sétáljanak, megkönnyítve ezzel a kutatók számára, hogy valós környezetben vizsgálhassák a felhasználók viselkedését.
Agnieszka Sora, a lengyelországi Gfk leányvállalat ügyvezető igazgatója azt mondja: "A Gfk Csoport sok éve alkalmazza a szemkövetéses technológiát a régióban és világszerte. Folyamatosan keressük az új technológiai fejlesztéseket, eszközöket és megoldásokat, amelyek segítenek abban, hogy gyorsabb és jobb szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek."
A Tobii céget 2001-ben alapították, székhelye Stockholm (Svédország), kirendeltségei vannak az USA-ban, Németországban, Norvégiában, Japánban és Kínában. A szemüveg megtekinthető "akcióban" a következő weblapon: www.tobiiglasses.com/marketresearch.