"Nem szenvedhetem a kutatást," mondja a zeneipari mogul, Simon Cowell (a Contact Music jelentésben). "A kutatás éppen a kreativitást öli meg, mert a kutatásban résztvevők vagy hazudnak vagy olyan dolgokat mondanak, melyről azt gondolják, hogy a kutatók hallani akarják, vagy egyszerűen túlkombinálják a dolgokat."
Cowellnek igaza van abban, hogy óvatosnak kell lenni az olyan jelenségekkel, mint a csoportos gondolkodás vagy a post-racionalizálás, bár kicsit furcsa egy olyan embert látni, aki egy csomó pénzt keresett zenei albumok sokadszori kiadásával, ugyanakkor más embereket hibáztat a kreativitás halála miatt.
Talán arra is rámutathatunk, hogy a két őrülten sikeres TV tehetségkutató show, az X Factor (UK) és az American Idol (USA) esetében rengeteg potenciális ötletet teszteltek újra és újra a közönség között, több hónapon át, amíg a legnépszerűbb koncepció kialakul.
Az egyetlen különbség, hogy a résztvevők ténylegesen fizettek azért, hogy részt vegyenek Cowell kutatásában. Szégyen, gyalázat.
(Research-live)
szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.02.03. 11:29:06
"A kutatás éppen a kreativitást öli meg, mert a kutatásban résztvevők vagy hazudnak vagy olyan dolgokat mondanak, melyről azt gondolják, hogy a kutatók hallani akarják, vagy egyszerűen túlkombinálják a dolgokat."
Vagyis a kreativitást a torz adatok ölik meg?
Miért? Ha a érvényesebbek lennének akkor az megtermékenyítené a kreativitást?
Nekem ez csizma-asztal probléma.
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.02.03. 13:42:29