Egy piackutatóknak szóló magazinban 1994 óta fut nagy sikerrel a Háborús történetek sorozat. A szerkesztő humoros történeteket oszt meg a piackutatás frontvonalában zajló életről, melyek saját valós tapasztalatain valamint piackutató barátai és munkatársai elbeszélésén alapulnak. Íme, a legújabb "háborús" anekdota.
Doug Conwell, a Tampa Tribune-tól visszaemlékezik egy külső ügyfélnek szervezett fókuszcsoportra – melyet éppen a helyi kórházban tartottak. Egy résztvevő a csoportban feltételezte, hogy a Tribune a kórház egyfajta expozéját tolmácsolja, ahol férje a közelmúltban elhunyt egy műhiba miatt. Amint a csoport elkezdődött, még a bemutatkozások közben, elmondta szomorú történetét és eléggé zavart volt. Belement mindenféle kényes részletbe, miközben őrülten zokogott és bevallotta, hogy megpróbált öngyilkos lenni, és soha nem fog túljutni ezen, stb. Szegény moderátornak, aki még zöldfülű volt a csoportok moderálásának terén, fogalma sem volt arról, hogyan lehetne hatékonyan folytatni a csoportbeszélgetést. Legvégül nem igazán tudott mit csinálni, ezt kérdezte: "Nos, a férjének hogy ízlett az étel a kórházban?" Ez kb. olyan, mintha Abraham Lincoln feleségét kérdezték volna a halálos lövés után: "Tehát Mrs. Lincoln, milyen volt a darab?"
Egy másik sztoriban Hal Meier azt mesélte el, hogy az ügyfél olyan emberekkel szeretett volna fókuszcsoportokat lebonyolítani, akik keresztülmentek egy bizonyos fajta bypass-műtéten. Az ügyfél biztosította az ilyen páciensek listáját, telefonszámokkal együtt. A Meier's cég szorgalmasan elkezdte hívja ezeket az embereket, de nem volt sikeres a csoportok megszervezése. Kiderült ugyanis, hogy szinte mindenki aki a listán szerepel, már meghalt. Persze, ha a fókuszcsoportok célja az volt, hogy választ kapjanak a "fogyasztói elégedettségre", akkor végül is megkapták a választ.