Sokan egyidejűleg több csatornán keresztül fogyasztanak tartalmakat, de ezek a tartalmak vajon átfedésben vannak egymással? A Forrester Technographics® adatai megmutatják, mit csinálnak a fogyasztók a számítógépükön, miközben nézik a TV-adást, és ezek azt mutatják, hogy az első négy tevékenységnek egyáltalán semmi köze nincs ahhoz, hogy aktuálisan mit néznek.
Mivel a fogyasztók olyan tevékenységekre használják a PC-jüket, melyek több figyelmet igényelnek, mint a tévénézés - ami többnyire egy passzív tevékenység - inkább megkérdőjelezhető, hogy a televíziós tartalmak milyen hányada az, melyet még valóban figyelnek. A fogyasztók majdnem egyharmada a számítógépén levő játékkal játszik, míg televíziót néz, egynegyede pedig az iskolai házi feladatot készíti el. A tévéadásokból háttérzaj lett?
Az is látható, hogy a fogyasztók 44%-a közösségi hálózaton, chaten és emailen keresztül kommunikál barátaival olyan témákról, amelyek nem kapcsolódnak az éppen futó tévéadáshoz. Tehát a fogyasztók az online tartalom iránt érdeklődnek, de nem szükségképpen a műsorszórással való párhuzamban. A piackutatóknak ki kell alakítani egy olyan kutatási tervet, amely segít a vállalatoknak megérteni, a fogyasztók mikor és hogyan tévéznek, és mikor keresnek rá olyan online tartalomra, mely kapcsolódik a cég termékeihez vagy márkáihoz, annak érdekében, hogy egy olyan marketing stratégiát tudjanak építeni, amely megerősíti az üzenetet az egyes csatornákon keresztül.
(Reineke Reitsma, Forrester)