HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Szavazz a legjobb & legrosszabb piackutatási iparágat érintő jóslatokra!

2011.01.04. 05:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Az elmúlt időszakban megsokasodtak a kutatási iparág jövőjére vonatkozó előrejelzések, jóslatok. Sok olyan dolog volt köztük, melyről már évek óta tudunk, némelyikük a piackutatás végét jövendölte, de közülük csak kevés nyújtott valóban friss, hasznos gondolatokat az iparág jövőjéről.

Ahelyett, hogy ezzel kapcsolatosan kizárólag a különböző – egymástól elszigetelten létező –blogokra, twitter bejegyzésekre, híroldalak elemzéseire, LinkedIn fórumokban elhangzottakra támaszkodnánk, most itt egy újabb lehetőség. Egy olyan, amely minden kutatónak esélyt ad, hogy szavazzon a trendekre, így egyfajta kollektív igazság kerekedhet ki ebből az egészből és ez talán beazonosíthatja a legjobb jóslatokat.

Ezt elősegítendő, Kathryn Korostoff, a Research Rockstar kutatója (aki egyébként az angolszász kutatási közösség nagyra becsült tagja, elismert blogger) elindított egy ezzel kapcsolatos Ideascale oldalt, ahol szavazni lehet a témával kapcsolatban, ez pedig a Market Research Predictions Site.
 
Az oldal indulásakor Kathryn 9 előrejelzést publikált, jelenleg (a poszt írásának időpontjában) már 35 ilyen szerepel az oldalon. Ezekhez bárki hozzáadhatja a sajátját, szavazhat – egyetértően vagy egyet nem értően – az összes jóslatra és kommenteket is fűzhet hozzájuk. (Mivel az oldal leginkább profi piackutatók körében népszerű, így értelmes, okos gondolatok szerepelnek rajta.) A tartalom folyamatosan bővül, így érdemes időnként visszanézni az oldalra. Egyelőre nem lehet tudni, meddig fog működni az oldal (talán néhány hétig), Kathryn publikációt tervez majd megjelentetni a top 20 jóslatból. Mi nem várunk addig, nézzük jelenleg mi a helyzet az iparági előrejelzésekkel kapcsolatban!
 
35 jóslat a kutatási iparágról

Előretörnek a kombinált (hibrid) és alternatív adatgyűjtési módszerek (31 szavazat)
Az iparági előrejelzések szerint a mobil és közösségi média kutatások száma szignifikánsan nő, ami eddig nem történt meg, de 2011 lehet ennek az éve. 
 
Megjelennek az online kutatási jelentések (28)
2015-re a legtöbb kutatási jelentést online módon juttatják el a végfelhasználókhoz, akik webböngészőben vagy mobil eszközön tekintik meg azt. A kutatási jelentések több interaktív elemet, videót fognak tartalmazni. A PowerPoint anyagok kevéssé lesznek relevánsak, mint napjainkban.
 
A panelek egyre inkább az ügyféloldali szervezetek számára fognak dolgozni (20)
2015-re a panelszolgáltatók több megrendelést kapnak majd az ügyféloldali vállalatoktól, mint a piackutató cégektől.
 
A kutatás non-stop üzemmódba kapcsol, hogy gyors válaszokhoz jusson (18)
A szervezetek elvárják a folyamatosan rendelkezésre álló adatokat.   
 
Drámaian megnő a házon belüli kutatások aránya (16)
Emelkedik a DIY (csináld-magad) kutatási projektek aránya. A piackutató ügynökségek már nem tudják kizárólagosan biztosítani az összes előnyt, melyet korábban (hozzáférés a különleges célcsoportokhoz, különleges kutatási eszközökhöz) – az ügyfelek pedig nagyobb kontrollt akarnak a kritikus folyamatok felett, ez több házon belüli projekthez vezet.
 
A piackutatás a márka-építés eszközévé válik (16)
Több vállalat használja majd a felméréseket célcsoportja edukálására.
 
Az új technológiák drasztikusan megváltoztatják azt, hogyan szervezünk piackutatást a jövőben (15)
A kutató botok (robotok), kiterjedt alapokon nyugvó mikro-felmérések, játékok, helymeghatározáson alapuló mobil szolgáltatások megjelenése át fogja alakítani azt a módot, ahogyan a kutatások folynak.
 
Ugrásszerűen megnő a házon belüli MROC-k (piackutatás célú online közösségek) aránya, támogatva a DIY trendeket (15)
2011-ben a házon belüli MROC-k folyamatos előretörését láthatjuk majd, mint a DIY kutatások egyik forrását.
 
 
Növekvő nyomás a megbízói oldalról a teljesen integrált funkciókra vonatkozóan (15)
Valós idejű insightok ajánlása és fokozott megjelenése a CRM-ben, adatbázis menedzsment, párbeszéd a vevőkkel, stb.
 
A közösségi hálózatok új üzleti lehetőségeket jelentenek a piackutató cégeknek (14)
A közösségi hálózatok segíteni fognak a megbízható piackutatási célú kapcsolatok építésében, a felhasználók által generált tartalom pedig olyan új lehetőségeket nyit meg az iparág előtt, melyek különben soha nem kerültek volna elő.
 
A hagyományosak mellett új előrejelzési módszerek nyernek teret (14)
2011-ben egyértelmű növekedését fogjuk látni az előrejelző módszereknek, melyek piaci tendenciákra és a fogyasztói magatartásra vonatkoznak.
 
Ügyfélkapcsolatok kiépítése a közösségi média segítségével (14)
2012-re a piackutató cégek kénytelenek lesznek kapcsolatokat kiépíteni az ügyfeleikkel online módon is, a közösségi média segítségével, de nem csak értékesítési célból – hanem kapcsolatot tartani, jópofizni, chatelni...
 
A központi piackutató osztályok a menedzsment irányába tartanak (11)
A piackutató osztályok egyre inkább összpontosítanak a képzésre, policy-menedzsmentre, technikai infrastruktúrára. Ahelyett, hogy idejük nagy részében kutatási projekteket csinálnának, a piackutató részlegek jobban fókuszálnak a kutatás minőségével kapcsolatos feladatokra, infrastrukturális szolgáltatásokra.
 
Pozícionálás nélkül a piackutatás elveszíti vezető szerepét, a marketing cápák felfalják (9)
A marketing ügynökségek, reklámügynökségek és tanácsadó cégek még nagyobb szeletet harapnak ki a kutatási tortából.
 
A vállalatok közösségi média adatokat fognak számszerűsíteni (8)
Ez a gyakorlat lehetővé teszi számukra, hogy megértsék, milyen széles körben elterjedt az adott probléma és vajon hatással van-e az üzleti eredményekre. A 'farok csóválja a kutyát' történet véget ér.
 
A piackutatás egy ’niche’ aktivitás definíciójává válik (7)
Egy kibővített tartalmú definíció jelenik meg, mely magában foglalja a párbeszédeket, CRM-et, viselkedés-gazdaságtant, stb.
 
Etikai alapú differenciálódás (7)
A piackutatás egyre inkább meghatározza az etikai normákat, idegenkedve néhány újabb technikától, így hely nyílik az új belépők számára.
 
2011-2012-ben a piackutató osztályok csökkentett költségvetéssel működnek (6)
2011-2012-ben is költségvetési megszorítások lesznek jellemzőek, mivel a nem piackutató hátterű vezetők A) inkább támaszkodnak az informatikai részlegekre  a CRM rendszerek számára történő adatbányászattal kapcsolatban és B) jobban tudatában lesznek annak, hogy számos olcsó eszközök áll rendelkezésre.
 
2015-re a kutatások 80%-a egyéb alkalmazásokba lesz integrálva (4)
2015-re ritkaság lesz az önálló felmérés (telefonon, e-mailben vagy más eszközön keresztül). A legtöbb felmérés játékokba, alkalmazásokba, bevásárló szimulációkba,  stb. lesz integrálva. Az ötlet, hogy ezerszámra küldjünk felmérésekben való részvételre invitáló emaileket, misztikusnak fog tűnni.
 
2011-2012-ben a piackutató részlegek költségvetése növekszik (4)
Sok piackutató osztály esetében az utóbbi időszak költségcsökkentése megfordul, a menedzsment immár nagyobb figyelmet fordít az új módszerekre, mint a közösségi média monitorozásra.
 
A neuromarketing sztenderd kutatási módszerré válik (3)
Az agyi reakciók mérése a marketing stimulusokra már évtizedek óta létezik. Neuromarketing technikákat alkalmaztak már copy-teszt, csomagolás-, koncepció-teszt, filmelőzetes tesztelése, digitális média, a vásárlási élmény mérése és számos más esetben. A neuromarketing jelentős előnyt szerzett az elmúlt 5-7 évben, mivel egyre inkább hozzáférhető, hatékony és skálázható.
A copy-teszt és a csomag tesztelése jelenleg a leggyakoribb alkalmazási területe.  2015-re a neuromarketing 25%-nál nagyobb részesedéssel bír ezeken a területeken.
 
Az akadémikus piackutatás egyre kevésbé elégítik ki a marketing igényeket (3)
A növekvő ütemű innováció miatt a klasszikus módszereket és eszközöket gyorsan felválthatják / helyettesíthetik a web / közösségi / multimédiás eszközök. Az egyetemi akkreditációs követelmények (szabványok) és tantervek sokkal lassabban változnak, mint a piac, arra kényszerítve a piackutató cégeket és az ügyféloldali, házon belüli piackutató osztályokat, hogy több és több "alapképzést" tartsanak az új munkatársaknak.
 
A mintavételi modellek saját alkalmazásokon keresztül fognak működni, nem a paneleken keresztül (2)
A mintavételi modellek tagsági, feliratkozási alkalmazásokhoz fognak kapcsolódni és ezek lesznek a válaszolókhoz való hozzáférés elsődleges eszközei.
 
A platformoknak nyitottnak kell lenniük, nem centralizáltnak (2)
Mikor egy kutatási szakértő publikál egy koncepciót vagy ötletet, hogy elgondolásait megismertesse az iparággal, az adott tartalomnak a szerzőhöz kellene kapcsolódnia, nem pedig a publikációs csatornához.
 
2015-re a Honomichl listán szereplő cégek 50%-a szoftver és applikációk értékesítésével foglalkozik (-2)
2015-re a Honomichl listán szereplő piackutató cégek fele elsődleges pénzkereseti forrását a szoftver / hosztolt alkalmazások értékesítése jelenti majd. A csupán tanácsadási szolgáltatásokat kínáló ügynökségek jelenléte egyre ritkább lesz.
 
A mai top 50 piackutató közül csak 10 lesz benne 2015-ben a top 50-ben (-4)
A 2015-ös Honomichl lista drámaian különbözni fog a maitól. Csak 10 cég a mai top 50-es listán szereplőből szerepel még akkor is a listán. A legtöbben egyesülnek vagy helyükre más – újabb, technológia vezérelt megoldásokat kínáló – cégek kerülnek.
 
A mobiltelefonos kutatások aránya több, mint 20% lesz 2011-ben (-6)
2011 a mobiltelefon kutatás éve lesz, mert az embereknél mindig ott van a telefon és ez a legjobb módja annak, hogy elérjék őket.
 
2015-re, a házon belüli piackutató részlegek 80%-ának lesz profi statisztikusa (-6)
2015-re a házon belüli piackutatási osztályok 80%-a rendelkezik legalább 1 főállású statisztikus szakértővel. Aki birtokában van nagy mennyiségű adat kezeléséhez és adatbányászathoz (CRM, ERP adatbázisokból) szükséges kompetenciáknak.
 
2011-re a Google vagy a Facebook lesz a legnagyobb piackutató vállalat (-7)
A Google vagy a Facebook felvásárolja az 5 legnagyobb kutató cég valamelyikét. 
 
A piackutató ügynökségek elkezdenek sikerdíjas opciót kínálni (-8)
2011-ben meglátjuk a "Pay for Performance" (teljesítmény alapú javadalmazás) eljövetelét a piackutatásban, amint azt néhány vezető ügyfél megígérte a legutóbbi kutatási konferenciákon. Válaszul a megbízók igényeire, a kutató cégek elkezdik kínálni ezt az opciót.
 
A közösségi média a legjobb eszköz az iparág egyesítésére (-9)
A közösségi média képes arra, hogy nagy változást hozzon létre abban, ahogy a piackutatók globálisan gondolkodnak stratégiáról és végrehajtásról.
 
A költséghatékonyság miatt a cégek elfordulnak a szindikált kutatásoktól (-11)
A cégek egyre inkább újraértékelik a hatékonyságát a saját költségvetésük eltöltésének és nagyobb hangsúlyt helyeznek a célzott egyéni tanulmányokra.
 
Közösségi-média kutatás: ide kerül a költések 25%-a (vagy több) 2012-re (-12)
Különösen az un. 'consumer brandek' esetében, melyek minden eddiginél többet költenek a közösségi média alapú marketing kampányokra.
 
A tradicionális survey-típusú kutatások kihalnak (-13)
2015-re, a hagyományos, felméréses kutatások (amely jelenleg 'üzemanyagot' biztosítanak számos kutató ügynökségek) megtizedelődnek - az ügyfelek kezdenek áttérni az adatbányászati, SM módszerekre és így tovább.
 
A kérdőíves kutatás halott lesz 2015-re (-16)
A válaszadási arány továbbra is csökken, az online és telefonos kutatás egyre nehezebbé válik.

Szólj hozzá!

Címkék: trend piackutatás kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása