Érdeklődéssel hallgatom azokat a véleményeket, miszerint a márkák sokkal inkább innovatívvá válnak, mint az ügynökségek. Be kell vallanom, hogy a mi tapasztalatunk is ez.
Egyetértek azokkal a megjegyzésekkel, hogy a kutatás alapvetően konzervatív, és hogy a kutató személyiségének egyik fő vonása a rizikó elkerülése. Végül is, a piackutatás alapvető meghatározója a döntéshozatal kockázatának csökkentése. Mégis, a fejlesztés legnagyobb akadálya, melybe mindig beleütközünk az, hogy a kutató cégeknek megvannak a "kipróbált és bevált" pénzcsináló módszereik. Így aztán a piackutató cégek NAGYON idegenkednek a kockázattól, és ezzel a fejlesztéseknek két nagy gátja van, a hatékonyság és a profitabilitás. Ezek hatalmas gátjai a fejlesztéseknek.
A márkáknak, a másik oldalon, másfajta gátjai vannak. Bár lehetnek kockázatkerülők, de akadályaik inkább a hatékonyság és a költségek. A költség nagyon különbözik a profitabilitástól. Mivel az online kvalitatív kutatás arénájában élünk, sokkal több direkt feltűnő márkát látunk az elmúlt 10 évben, mint eddig valaha. A termékfejlesztők nyomást gyakorolnak a kutató cégeikre, hogy eredményeket produkáljanak, de ha nem így tesznek, akkor egyre inkább megkerülik őket. (Qualblog)