Angliában, a piackutató és usability-teszt specialista SimpleUsability cég bemutatott egy "Emotion Response Analysis" nevű szolgáltatást, amely új formájában használja az EEG agyhullámokat monitorozó fejhallgatót, kombinálva azt a szemkövetéses technológiával.
A 2001-ben alapított, Leeds központú cég a szemkövetéses módszert arra használja, hogy nyomon kövesse a tudatos és tudattalan viselkedést. A cég azt állítja, hogy az agyhullámokat monitorozó fejhallgató hozzáadásával az eszköz képes mérni az érzelmeket, frusztrációt, izgatottságot, elkötelezettséget.
A könnyű súlyú, vezeték nélküli EEG EPOC fejhallgatót, melyet az agyhullám-technológiában érdekelt Emotiv Systems cég fejlesztett, integrálni fogják a szemkövetéses technológiával, így az fel tudja feltérképezni a tudat alatti és érzelmi válaszokat termékekre, szolgáltatásokra vagy reklámanyagokra.
A cég azt állítja, hogy míg a hagyományos EEG egységek úgy néztek ki, mint a zuhanysapkák, addig az új technológia olyan, mint egy fejhallgató és a résztvevők mindössze három percig tartó felhelyezés után már részt tudnak venni a kutatásban.
A SimpleUsability azt tervezi, hogy a kombinált módszert szimulált környezetben vagy in-store kutatások során használja majd, a szemkamerával együtt.
"Eddig arra használtuk a szemkamerás technológiánkat, hogy megfigyeljünk egy filmre, csomagolásra vagy weboldalra adott reakciót, de most az in-store területet célozzuk meg", állítja Guy Redwood igazgató. "Ez még jobb insightokat fog nyújtani ügyfeleinknek arról, hogy az emberek miért hozzák azokat a döntéseket, melyeket tesznek? Ügyfeleinknek ezáltal lehetősége lesz fontos döntések meghozatalára a boltok elrendezését, csomagolás-designt vagy egyéb dolgokat illetően."