HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Jobb a nagyobb?

2010.11.09. 05:18 Forecast Research - www.forecast.hu

Míg a nagyobb piackutató ügynökségek beszippantják a körülöttük lévőket, így igyekezve növelni erejüket és hozzáférésüket a globális piachoz, mások épp szerényebb méretükből kovácsolnak előnyt. Paul Edwards, a TNS-RI-től és Jan Shury, az IFF képviseletében vitatja meg, hogy a nagyobb tényleg jobb-e?

IGEN

Paul Edwards
Elnök, TNS-RI


OK, tehát megint a Dávid-Góliát sztori. Tudom, hogy általában támogatjuk a gyengébb felet, de nem vagyok benne biztos, hogy mindig ez a helyes stratégia az üzleti életben.

Nyilvánvalóan a nagy piackutató ügynökségek csinálhatják az igazán nagy dolgokat, globális kutatásokat, nagy online paneleket, véletlenszerű mintavételezésen alapuló terepmunkákat, stb., és mindezt házon belül, így ez egy folyamatosan magas színvonalú tevékenység. Ezeknek a cégeknek vannak olyan kutatási termékeik, melyek használata gazdaságos, hitelesített és érvényes az egész világon. Plusz rengeteg tehetséges munkatárssal rendelkeznek, akik készek megoldani a felmerülő problémákat.


De ugyanazt a személyre szóló szolgáltatást kapod? Nos, akár hiszed, akár nem, mi is emberi lényeket alkalmazunk, csak sokkal többet, mint a legtöbb ügynökség, ez igaz. Szóval sokkal valószínűbb, hogy nálunk találsz valakit, aki jártas a szektorodban. A szép dolog az egészben, hogy ügyfélként választási lehetőséged van – ugyanúgy találhatsz nálunk egy szegmentációs szakértőt, mint valakit, aki már számos idegenforgalmi szervezettel dolgozott, vagy valakit, aki ismer egy adott piacot - és ez nem kerül semmibe, feltéve, hogy hatékonyan dolgozunk együtt. De ha az a fajta ügyfél vagy, aki jobban szeret inkább csak egy személlyel együtt dolgozni, nos az sem probléma.

Nagy ügynökségeknél dolgozni is jobb. Szélesebb körű tapasztalat, több ember, akitől tanulni lehet és megfelelően strukturált képzést. A nagyobb ügynökségeknek vannak olyan embereik, akik már húsz vagy több éve a szakmában vannak, de olyanok is, akik a legtehetségesebb frissdiplomások minden évben. Egyfajta jó egyensúly van a „szürke haj” és a nyugtalan találékonyság között, amely egy erős csapathoz vezet. Egy nagy ügynökségen belül karriert tudsz építeni akár generális kutatóként, akár specialistaként.

Amikor új dolgok jönnek, a nagy ügynökségek könnyedén megoldhatják őket. Vegyünk például a digitális világot. Van néhány nagyon jó kisebb ügynökség, aki ezen a területen dolgozik, de a nagyobb ügynökségek asszimilálni tudják a digitális mellett minden más terület eredményeit, így kontextusban látják azt. Hogy egy példát mondjak a saját vállalatomról, a TNS befektet globális digitális felmérésekbe. De a kutatási adatokat össze tudjuk kapcsolni az online viselkedési adatokkal, hogy teljes képet kapjunk az emberekről. A digitális világ része az emberek életének, nem pedig a teljes egész.

Hasonlóképpen, a nagy ügynökségeknek vannak arra erőforrásaik, hogy átlássák azokat a kérdéseket, amelyek sok ügyfél esetében közösek. A világgazdasági recesszió egy olyan példa, ahol képesek voltunk arra, hogy szektorok sokaságát tekintsük át és olyan megállapításokat publikáljunk, melyek általában értékesek a marketing ipar számára.

Sok ügyfél nagy problémái közül az egyik a kutatások, adatok összehasonlítása, melyek gyakran sok és különféle forrásból származnak (nem csak a felmérési adatok, hanem az értékesítési adatok, érdeklődések, panaszok és így tovább). A nagyobb ügynökségek IT eszközöket fejlesztettek, hogy egybegyűjtsék a forrásokat és internet alapú interfészeken keresztül tegyék őket egyszerűen, mégis biztonságosan elérhetővé.

És persze van egy bizonyos fokú biztonsága is annak, ha nagyobb ügynökségekkel dolgoztatsz.. Több szakértővel és több tapasztalattal rendelkezünk; azelőtt sok problémát láttunk és tudjuk, hogy a „jó” adatok hogyan néznek ki. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyabbak legyünk a legtöbb általános kutatási technika esetében, és leleményesebbek, de egyúttal gazdaságosak, ha valami újjal találjuk szembe magunkat. Annak az örömei közül az egyik, hogy valaki egy nagy ügynökségnél dolgozik az, mikor valami új vagy szokatlan kérdés merül fel, gyorsan össze tudunk gyűjteni egy csoport szakértőt és fel tudjuk használni a gondolkodásuk és a tapasztalatuk összességét. Ez nagyon gyors probléma megoldáshoz és gyors válaszhoz vezet az ügyfelek felé.

Emellett új igények jelentek meg a személyes adatok és az adatbiztonság területén. A nagy ügynökségek erőforrásai és tapasztalatai azt jelentik, hogy a megbízóknak és a válaszadóknak nagyobb a bizalmuk ezen területek iránt. A nagy ügynökségek továbbá pénzügyileg is stabil háttérrel rendelkeznek.

Mind egy alkalmazott, mind egy ügyfél szempontjából egy nemzetközi hálózat megléte igazi előny lehet. Ez hozzáférést biztosít sokféle kutatási termékkel, kutatási megközelítéssel és kultúrával kapcsolatos szaktudáshoz és tapasztalathoz. Az ügyfelek egyre inkább értékelik a külső perspektívát és analógiát hasonló piacok vagy területek vonatkozásában. Ugyanígy, a munkavállalók képesek tanulni kollégáiktól. A globális trendek (akár a recesszió vagy egy új technológia elterjedése) legtöbbször hasonlóak, egy hálózatnak alkalma van arra, hogy tanuljon a piac fő irányaiból, indikátoraiból.

Számomra ez arról szól, hogy megjátszd az esélyt. A nagy cégeknél sokkal több esélye van az ügyfélnek megtalálni a helyes megoldást a kutatási igényeire. Több esélye van megfelelő tapasztalatot találni a szektorával kapcsolatban. Több esélye van egy olyan kutatót találni, akivel jó kapcsolatot tud kialakítani.

Egy kutatónak pedig nagyobb esélye van, hogy megtalálja azt a pozíciót, melyben képes lesz kibontakoztatni képességeit. Összességében én Voltaire-rel és az ő fanyar józan eszével vagyok: "Isten mindig a nagy seregek oldalán van."

NEM

Jan Shury
Ügyvezető igazgató, IFF Research


Furcsa, hogy a legtöbb kisebb kutató cég a növekedést ambicionálja, míg a nagyobb vállalatok gyakran arra törekednek, hogy megtartsák egy kisebb cég hangulatos családi szellemiségét. Fennáll a veszély, mindkét cégméret esetében, hogy az ügyfelek és ügynökségek úgy vélik, a fű náluk mindig zöldebb. Sok olyan kis ügynökség van, amelyik nem tudja kihasználni a kisebb méretből fakadó előnyöket, de ugyancsak sok olyan nagyobb vállalat is van, amelyik nem tudja érvényesíteni a professzionális, de mégis barátságos szellemiséget az alkalmazottak és az ügyfelek vonatkozásában.

Mi sok tekintetben még mindig kicsiben gondolkodunk az IFF Researchnél. Úgy véljük, mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek profitálhatnak ebből a szellemiségből - munkatársaink kompetensek és motiváltak, ügyfeleink pedig élvezhetik a jobban testre szabott ajánlat előnyeit.

Szerkezeti szempontból az IFF Researchnek nem kell távoli tulajdonosoknak jelenteni. Azok, akik vezetik a céget, tulajdonosok is egyúttal és nagyobb valószínűséggel maradnak hosszú távon a helyükön, mintsem hogy néhány évente változtassák helyüket az egyes osztályok, leányvállalatok vagy akár egyes országok között, miközben a vállalati karrierlétra megmászásával vannak elfoglalva.

A nagy piackutató cégek, különösen a multik, hajlanak arra, hogy a különböző egységek földrajzilag nagyon távol legyenek egymástól. Ez negatív hatást gyakorol a vállalati kultúrára, a különböző helyszíneken teljesen eltérő módon működhetnek. A kisebb cégek, mint a miénk, általában egy épületben vannak, egy kultúrával és egy márkával. Nálunk nincsenek egymással versengő üzleti területek, vagy az un. "ők és mi" kultúra. Mindenki érdekelt a márka építésében és fényezésében, amit nem kell kikényszeríteni céges zenei videókkal, vagy levelekkel egy ismeretlen figurától.

Ez a fajta családi kultúra azt is jelenti, hogy azok, akik a szervezet élén állnak, személyesen ismerik az alkalmazottakat, sokkal jobb mint nagyobb vállalatoknál, ahol a személyzet is inkább csak egy szám, mint valós személyek csoportja. Például, amikor elnyertünk egy kutatási programot a csecsemők táplálásáról, tudtuk, hogy nálunk dolgozott egy bába lánya a cégnél, akinek speciális érdeklődése volt ezzel a témával kapcsolatban. Kételkedem abban, hogy egy nagyvállalatnál is tudták volna ezt az alkalmazottukról vagy egyáltalán meglenne a rugalmasság, hogy a megfelelő módon állítsák össze a csapatot.

Továbbá, az alkalmazottak egy kisebb ügynökségnél ki tudják használni azt a jó rálátást, mellyel vezető menedzserekként rendelkeznek, és így maximálisan kihasználhatják a bennük rejlő lehetőségeket. Az emberek igazán gyorsan „letehetik névjegyüket” egy kisebb szervezetben, mivel itt nem "egy méret mindenkinek" felfogású karrierprogram vagy karrier lehetőség van, így nincs meg a veszélye annak, hogy elvesznek az embertömegek között. Ki lehet alakítani személyre szabott képzést mindenki számára és mindenki haladhat a saját ütemében.

Ez a rugalmasság az emberek feladatkörével kapcsolatban ösztönzi és támogatja a vállalkozói szellemet, amely gyakran hiányzik a nagy kutatási konglomerátumoknál. Nyitottak vagyunk az új ötletekre, kihívásokra és a változásokra. Ez a kultúra azt jelenti, hogy a munkavállalók érzelmileg kötődnek a céghez, ami alacsonyabb fluktuációhoz, motiváltabb munkavállalókhoz és ami a legfontosabb, jó munkahelyi légkörhöz vezet, ez pedig egyaránt előnyös a munkavállalók és az ügyfelek számára.

A tapasztalatok szerint a felső vezetés legtöbbször azzal tölti az idejét a nagyobb szervezetekben, hogy emberekkel és személyzeti politikával foglalkozik, ahelyett, hogy a dolgát végezné. Mint független cég, leragadunk azoknál a teendőknél, melyeket ’muszáj’ elvégezni, valamint az ügyfelekkel való közvetlen munkánál. Ez jó az ügyfeleknek, csakúgy, mint a szeniorabb emberek, akik nem csak megjelennek, nekifognak az üzletnek (munkának), hanem meg is fogják csinálni azt. Ügyfeleink folyamatosan panaszkodnak nekünk, hogy néhány nagy kutatóvállalat olyan embereket küld hozzájuk, akit aztán soha nem fognak látni vagy soha nem fognak később hallani róla.

Mindez lehetővé teszi számunkra, hogy kisebb vállalatként személyre szabott megoldásokat kínáljunk az ügyfeleinknek, ahelyett, hogy megpróbálnánk őket hozzáigazítani az „előre csomagolt” kutatási megoldásokhoz, mint ahogyan azt a nagyobb vállalatok sokszor teszik. Arrogáns volna feltételezni, hogy tudod, mi az, ami számodra a legjobb, mielőtt meghallgatnánk az igényeidet. Ügyfeleink úgy tekintenek ránk, mint a kutatások agytrösztjére, a nagy piackutató cégekre pedig, mint adatgyárakra.

A mi szempontból a kisebb, független cégek mérete az optimális ahhoz, hogy eléggé dinamikusak és rugalmasak legyenek. Ez kulcsfontosságú a potenciális ügyfelek és a munkavállalók számára, amikor döntenek a kicsi és a nagy között.

Ez azt jelenti, hogy mi nem akarunk növekedni? Természetesen akarunk. De olyan módon, hogy közben fenntartsuk a családias légkört. Az ügyfelek majd döntenek, de hitünk szerint ez a modell működik a legjobban.

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása