ANGLIA – A reklámkutatás fejlődése megköveteli a fogyasztói érzelmek megértését, új megfigyeléses technikák kifejlesztését, különböző típusú adatok egyesítését és a mérési módszerek integrációját. De az iparág valaha el fog érni ide?
David Brandt (OTX), Will Goodhand (BrainJuicer), Brian Jacobs (BJ&A), Terry Prue (HPI Group), David Penn (Conquest) és Laura Chaibi (Yahoo) jött össze múlt héten, hogy megvitassa a kérdést a Research Reklámkutatási konferenciáján, Londonban.
Valamennyien egyetértettek abban, hogy változásra van szükség, de a legtöbben amiatt fejezték ki aggodalmukat, hogy valóban akarjuk-e az innovációt, továbbá a kutatás vásárlók aktívan támogatják-e vajon ezeket a változásokat.
Jacobs azt vetette fel, hogy egészében véve nem ez a helyzet. "Beragadtunk a megszokott kerékvágásba, miközben olyan ügyfeleknek dolgozunk, akik ugyanazokat a régi adatokat akarják," mondta. "A kutatóknak többet kellene figyelniük, kevesebbet kérdezniük és ne tegyünk úgy, mintha a 30 éves technikák még mindig relevánsak lennének."
Néhány ügyfél azért elkezd változni. Ez figyelmeztetés a kutatóknak, hogy készen kell állniuk arra, hogy megfeleljenek a kihívásoknak, melyet a hirdetők a jövőben támasztanak, mert "réges-régi hiedelmek lesznek megkérdőjelezve".
Brandt elismerte, hogy az új innovációknak és technikáknak helye van a reklámkutatás eszköztárában, de "a beszámolók a felmérések haláláról nagyban eltúlzottak", mondta.
Összefoglalva, Penn azt mondta: "A kutatási iparág megváltoztatása lassú folyamat és azzal jár, hogy a megbízóknak is változniuk kell."
(Research-live)