NÉMETORSZÁG – A németországi piackutató szervezetek egy olyan poszter és rádió reklámkampányt indítottak el, melyben az embereket arra biztatják, hogy mondjanak igent a piackutatásra.
A hirdetéseknek az a céljuk, hogy népszerűsítsék a piackutatásnak a termékek és szolgáltatások minőségjavításában betöltött szerepét, ugyanakkor hangsúlyozzák a válaszadói anonimitás fontosságát, az adatvédelmet és a piackutatás megkülönböztetését az értékesítési és egyéb marketing tevékenységektől.
A rádióhirdetések tartalmazni fognak egy olyan csengőhangot, melyet a telefoninterjúkban használhatnak a kutatók. A kampány emellett olyan nyomtatott anyagokat is tartalmaz, melyeket az interjúzók és a kutató ügynökségek terjeszthetnek, valamint egy olyan weboldalt, ahol információk olvashatók arról, hogyan működik a kutatás és hogyan lehet megkülönböztetni az értékesítési és marketing célú hívásoktól.
A kampány része a „Market and Social Research Initiative” nevű programnak, melyet azért indítottak 2008-ban a piackutató szervezetek, hogy javítsák az iparág általános megítélését.
A kutatók különösen szeretnék megkülönböztetni magukat az értékesítési és marketing célú tevékenységektől, mivel az emberek egyre inkább türelmetlenné válnak a felesleges hívásoktól, melyek időnként kutatásnak álcázva működnek.
A németországi új adatvédelmi törvény a piackutatást specifikusan felmenti a megszorítások alól, melyek egyéb kereskedelmi tevékenységekre vonatkoznak, de Hartmut Scheffler, az ADM elnöke szerint az iparágnak még így is meg kell különböztetni magát az értékesítési és marketing célú tevékenységektől a nyilvánosság szemében.
“A piackutatás haszna a társadalomra nézve még mindig kevéssé felismert,” mondta Scheffler. “Hosszú távon ez csak akkor fog változni, ha világosan felmutatjuk a kutatás hasznát a politika, a gazdaság, de mindenek felett a fogyasztók számára.”
Jövő májusban a kutató szervezetek azt tervezik, hogy megtartják a Piackutatás Napját, így segítve az ügynökségek kommunikációját tevékenységükről a nyilvánosság felé.