BELGIUM – Az EverydayLives cég vonalkód-olvasóval fejleszti az etnográfiai kutatásokra kitalált iPhone és BlackBerry alkalmazást.
Az ötlet arra ösztönzi a gyártókat, hogy a termékekre tegyenek vonalkódot. Mikor a fogyasztók beszkennelik a vonalkódot az említett mobiltelefonos alkalmazással, a program automatikusan felkéri őket, hogy vegyenek részt egy kutatásban.
A koncepció tesztjeként az EverydayLives partnere, Siamack Salari, vonalkódot erősített néhány Nutella csomagolásához, amely a beszkennelés után egy olyan oldalt jelenített meg a mobiltelefon kijelzőjén, ahol a márkatulajdonosok kérdéseket tudnak feltenni a fogyasztóiknak vagy meg tudják kérni őket, hogy hajtsanak végre bizonyos feladatokat.
Az alkalmazás egyéb funkcióinak használatával, beleértve az audió és videó rögzítési képességeket, fényképek és jegyzetes készítését, Salari szerint a Nutella esetében a vállalat megkérheti a fogyasztókat, mutassák meg, hogyan eszik a terméket, magyarázzák meg, miért éppen az adott kiszerelést vásárolták vagy hogyan hasznosítják később az üres üveget.
Blogbejegyzésében Salari azt írja: “Igen, készpénzzel vagy utalvánnyal kellhet a fogyasztókat ösztönözni erre. De a lényeg az, hogy elkezded létrehozni a saját közösségedet, akik akarnak arról beszélni, ahogyan a márkádat beillesztik az életükbe.”
Az alkalmazás jelenleg professzionális felhasználóknak elérhető (£6.99 mindkét platformon), de nemsokára megjelenik egy ingyenes verzió is.
(Research-live)