HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Mit csinál a piackutató egy bordélyházban?

2010.09.30. 06:06 Forecast Research - www.forecast.hu

A DIY barkácsoló:
Ő nem jár ilyen helyekre, mivel a „csináld-magad” (sufni-tuning) megoldások híve. Az ugyanis teljesen ingyen van – na jó, az érzés nem ugyanaz, de legalább elmondhatja, hogy maga oldotta meg a problémát.

Az etnográfus:
Ott lakik. Figyel, jegyzetel, fényképez, audió és videófelvételt készít és maga is részt vesz a „folyamatokban”. Kosztra-kvártélyra, kedvességre igényt tart, megköszöni. A meló előtt megnézi Cserhalmi Györgyöt az Egy erkölcsös éjszaka c. filmben.

A kvantitatív kutató:
Feltárja az érkező vendégek demográfiai jellemzőit. SPSS-ben bonyolult függvényekkel kiszámolja, hogy átlagosan hány vendéget fogadnak a lányok egy nap, milyen a tetszési indexük, árérzékenység-vizsgálattal pedig megállapítja azt az árzónát, ahova a férfiak pozícionálják az egyes lányokat.

A kvalitatív kutató:
Detektívtükör mögül kukkol (erős izgalmi állapotban). Az akció után konfliktus-csoportot szervez a látogató férfiak és feleségeik, valamint a kéjhölgyek részvételével, ahol megpróbálja feltárni az okokat, a miérteket, mintegy mögé látva az elsődleges válaszoknak. Olyan gondolatok, vélemények, affektív megnyilvánulások is felszínre hozhatók így, melyek különben rejtve maradnának a kutató – és a feleségek – előtt:-)

A blogger kutató:
Azonnal blogposztot ír a téma piackutatási vonatkozásairól és reméli, hogy a konkurens bloggerek nem előzik meg a hírversenyben. Lehetőség szerint fényképez is, mert a kutatásokból tudja, hogy csak az a blogposzt lehet sikeres, ami lelassítja az olvasók gyors pupillamozgását, erre pedig nincs jobb egy pikáns fényképnél.

Az online kutató:
Panelt épít, amire legjobb alkalom az offline „érintkezés” a célcsoporttal. Nem ajánl pénzt a lányoknak, mert nem szeretné, ha a rossz(lány) válaszadók aránya túl magas lenne a mintában – inkább negyedévente kisorsol köztük egy epres és két maracujás kotont. Nehéz dolga van, mert a lányok szeretik a pénzt és ha csak tehetik, naponta többször is kattintanak (kettyintenek). A kutatók és megbízóik persze jobb szeretik az olyan örömlányokat, akik még szüzek. Az online kutató mindent megtesz, hogy a lányok aktivitását havi egy-kettőre redukálja.

A próbavásárló:
Sima ügyfélnek álcázva magát, azonnal lepróbavásárolja a lányokat. A próbavásárlás után 10 percen belül kitölti az értékelőlapot egy sötét kapualjban. Rendszeres felmérés esetén a megbízó Madam az eredmények segítségével kialakíthat egy átfogó ösztönzési rendszert, melynek során megjelölésre kerül az adott időszak legkiemelkedőbben teljesítő kurtizánja.

A mélyinterjú készítő:
Szigorúan kétszemélyes interakciót folytat nyugodt, csöndes, zavartalan helyszínen, 40-70 perc időtartamban. Bekapcsolja a magnót, de ha a lány szégyenlős, akkor inkább jegyzetel. Mint ahogy az elnevezés is mutatja, megpróbál a dolgok mélyére hatolni.

A telefonos kutató:
Telefonon érdeklődik, de mivel a válaszadói hajlandóság egyre csökken, valamint az utcalányok többsége nem rendelkezik vezetékes telefonnal, így képtelen reprezentatív mintát venni. Személyesen és/vagy online módon is fel kell keresnie őket, akár tetszik, akár nem.

A hibrid kutató:
Személyesen is meglátogatja a lányokat. Másnap telefonszex. Harmadnap online malackodás... Azt mondják, ez a jövő...

A B2B kutató:
Csak a cégvezető döntéshozóval (=Madam) tárgyal. Tudja, hogy ő és beosztottai (a lányok) "fontos emberek", azaz kevés idejük van. Ráadásul ezért a kevés időért is sokan versengenek... Ezért megfelelő "ösztönzőkkel" érkezik (opciók: karikás ostor, lovaglócsizma, elemes "kéziszerszámok"), de tudja, hogy még a megfelelő méretű ösztönzők biztosítása mellett is számolni kell bizonyos mértékű hálásmegtagadással...

A neuromarketinges:
Agyszkennert, EEG-t, EKG-t, linuxos kenyérpirítót, mosogatógépet csatlakoztatna a lányokhoz – de ezt már a legperverzebb sem vállalja.

A K+F járulékból kutató:
Ingyen izél, ha jó bordélyt választott, akkor még az APEH sem fogja megizélni...

A pancser kutató:
Lezavar egy „quick and dirty” (gyors és mocskos) menetet.

A szocmédiás/szocbizniszes kutató:
Ott kérdezi meg a lányokat, ahol nekik (és nem a kutatónak) jól esik, kényelmes, természetes élőhelyükön. Ez szerinte – ugyan mi más? – a Facebook. Véleménye szerint, ha az Apple, a Dell, a Coca-Cola, a Nike célcsoportja a Facebookon van, akkor a magyar prostituáltak is ott lesznek. Logikus, nem? Mert mivelhogy az Apple, a Dell, a Coca-Cola, a Nike... (B...meg.)

A tanácsadó kutató:
Nem elégszik meg az anyagbeszállítói pozícióval, többet akar, fixen beülni a bordélyba, mint döntéstámogató-partner valamint célcsoport-specialista és tanácsokat adni arról, amiről lövése sincs. A strici pozíciójára fáj a foga...de ehhez még gyúrni kell egy keveset.

Az ISO-fan kutató:
Kötelező minőségbiztosítási szabályokat akar bevezettetni, legyen minden lánynak 44,3 cm hosszú haja, RGB színskálán meghatározott értékű színárnyalatban... Valamint csak az lehet bárcás, akit a budai haversrác minősítő cége auditál majd. A vége persze az lesz, naná hogy az, hogy az auditon megfelelt lányok bűnrondák, átlagsúlyuk 85 kg, átlagkoruk pedig 56 év. De a szabál az szabál, nem igaz? A 18 éves, 90-60-90 méretűek ki fognak esni, vagy nem lesz pénzük auditra. Az ügyfelek is akkor jönnek majd rá, milyen fain dolog is az ISO.
 

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása