Naponta jelennek meg újabb DIY eszközök az amerikai piacon, előkészítve ezzel a piackutató cégek szolgáltatásainak leértékelődését és a minőségi kutatások visszaszorulását. A kvalitatív terület sem úszhatja meg, de jobb nem belegondolni, milyen minőségűek lesznek a barkács módon készült mélyinterjúk vagy fókuszcsoportos beszélgetések.
USA – A GutCheck egy új csináld-magad online kvalitatív kutatási szolgáltatás, mely a vállalatoknak ad lehetőséget arra, hogy egyéni, 30 perces interjúkat készítsenek a fogyasztókkal. A szolgáltatás jelenleg béta módban üzemel.
A szolgáltatást az iModerate Research Technologies támogatja, a válaszadók forrása pedig két meg nem nevezett panelszolgáltató cég.
A GutCheck használatáért a felhasználók interjúnként 40 dollárt fizetnek, amely tartalmazza a megkérdezetteknek adandó ösztönzőket is. A DIY szellemével összhangban a szolgáltatás ügyfelei saját maguk tudják lebonyolítani az interjúkat, bár professzionális moderátorok is elérhetőek további díjfizetés ellenében.
A vállalat szolgáltatásait korai fázisban lévő koncepciók tesztelésére és un. copy tesztek lebonyolítására ajánlja. (Research-live)