A befektetések megtérülése (Return on investment – ROI) egyre inkább növekvő fontosságot kapott az elmúlt években. A most zajló recesszió kifejezetten arra kényszerítette a marketing – és más – részlegeket, hogy megvizsgálják és felmérjék marketing költségeik eredményeit, hasznát, néha a ROI-ra hagyatkozva, hogy megmagyarázzák, jóváhagyják kiadásaikat.
Mindazonáltal az Omniture egy újonnan végzett tanulmánya szerint a piackutatók több mint fele (55%) azt állítja, hogy nem tudja hatékonyan meghatározni marketing tevékenységük megtérülését. Az idén január és április között végzett felmérés több mint 600 piaci résztvevő véleményét mérte fel.
Eredményként azt találták, hogy míg 69% használja a közösségi oldalakat marketing célokra, ebből 41%-nak nincsen eszköze a közösségi oldalak hasznának, megtérülésének felmérésére. További 43% nyilatkozta azt, hogy az online videók stratégiájuk részét képezik, de több mint két-harmad (70%) szintén nem képes a videók hasznának mérésére.
Aki többet szeretne olvasni a piackutatás megtérülésének méréséről és maximalizálásáról – klikkeljen ide. (b2binternational)