A BtoB magazine elvégzett egy kutatást a Twitter közösségi oldal hatékonyságát vizsgálva a B2B piacok résztvevőire nézve. Az eltérő eredmények hatásaként, a Twitter nem úgy került ki a közel 400 USA béli piaci résztvevő körében végzett felmérésből, mint ’kötelező’ marketing tevékenység.
A’Twitter a B2B Marketingben’ tanulmányban résztvevők mintegy fele elégedetlen a tweetek hatásaival, és ötből négy nem tud közvetlen hasznot tulajdonítani a mikro-bloggingnak. Mindazonáltal a felmérés markáns különbséget fedett fel az alakalomszerű, ill. a rendszeres Twitter használók között, amellett, hogy a sikeres Twitter használók nem meglepő módon sokkal optimistábbak a Twitter jövőjét és hosszú távú lehetőségeit tekintve. Egy másik, nem túl meglepő felfedezés volt, hogy azok a piaci résztvevők, akik nyereséget tudnak termelni a Twitter segítségével, sokkal aktívabbak, és több időt töltenek a közösségi oldalak használatával.
Érdekességképpen, bár a felmérést 387 válaszadóra alapozták, valójában 592 kérdőívet töltöttek ki. Több mint 200 eredményt (35%) nem vettek számításba, mert megválaszolóik azt mondták, hogy nem használják a Twittert üzleti, hanem feltehetőleg csak személyes célokra…
A tanulmányról többet ide klikkelve lehet olvasni. (b2binternational)