A Research Magazine-ban (az Egyesült Királyság piackutatásának saját hazai magazinja) van egy hosszú interjú Steve Gatt-tal a Volkswagen-től, melyben Gatt elsiratja az Egyesült Királyság piackutatási iparágát (és utalva a szélesebb értelemben vett piackutatási iparágra), mert az nem tudja megadni neki, amit szeretne. Ha Önnek nem jár a Research, akkor megtekintheti a vágott, kiemelt részeit az interjúnak online itt. Hozzáadtam véleményemet, néhány más ember hozzászólásával együtt a Research-Live oldalon. Mindazonáltal kifejteném őket itt is.
Az elsődleges az, hogy mint sok más ember, én is úgy gondolom, a piackutatási ügynökségek többet tehetnének annak érdekében, hogy fejlesszék szolgáltatásukat, és meg kell látniuk az üzleti világ szélesebb képét. Hovatovább, ha egy ügyfél nagymennyiségű kutatásra ad megbízást, éveken keresztül, és ha nem kapja meg amit szeretne, akkor véleményem szerint az nagyban az ő hibája. Gatt azt mondja, hogy folyamatosan 100 oldalas jelentéseket kap, mikor 15 vagy akár 3 oldalasakat kért. Az én válaszom az a kérdés, hogy akkor miért fogadta el azokat? Ha meghatározza a szerződésben, hogy 15 oldalas jelentést akar, és az ügynökség nem azt ad neki, tartsa vissza a kifizetések egy részét addig, míg meg nem jön egy 15 oldalas jelentés. (Persze, ha meghatároz egy 15 oldalas jelentést, aztán később úgy dönt, hogy akar egy 15 ÉS egy 100 oldalast is, akkor számítson arra, hogy többet fizet majd). Gatt arra utal, hogy a nagy ügynökségek folyamatvezéreltek. Mindazonáltal az én hitem az, hogy a nagy ügynökségeket a nagy ügyfelek hozták létre. Az ügyfelek a legtöbbet a nagy ügynökségeknek fizetnek, ha másnak fizetnének, ezek az ügynökségek nem lennének ekkorák. Ha az ügyfelek általában véve (nem csak kifejezetten a Volkswagen) nem ragaszkodnának ennyire a folyamatokhoz és a globális lefedettséghez, nem hozták volna létre a nagy ügynökségeket, amikre olyan sokszor panaszkodnak. Az én tanácsom a legtöbb ügyfélnek, akik úgy érzik, nem kapják meg az ügynökségektől amit akarnak:
1. Csináltassanak kevesebb kutatást
2. Használják arra a megtakarított pénzt és időt, hogy olyan ügynökséget válasszanak, ami megadja neki, amit akarnak
3. Fontolják meg a projektek szétválasztását, például kérjenek fel egy főbb céget a márka adatainak begyűjtésével és feldolgozásával, de egy másikat annak elemzésével és előadásával.
Menjünk vissza az alapokhoz. A piackutatási piacon számos beszállító létezik, bölcs vásárlók, hatalmas vásárlói erő. Ha a vásárlók nem kapják meg amit akarnak, el kellene gondolkodniuk a saját folyamataikról. A tanácsom az ügynökségek számára az, hogy ne gondolják, hogy minden ügyfél, vagy akár minden ember egy ügyfélen belül mind ugyanazt akarja. Csak azért, mert a legutóbbi ügyfél visszadobta a korszerű, akcióterv szerű jelentésedet egy 120 oldalas rém ellenében, nem jelenti azt, hogy a következő is el fogja utasítani. (thefutureplace)