A szemkamerás technológia úttörője, a Tobii Technology bejelentette a Tobii Glasses™ elindítását, melyről a cég azt mondja, hogy úgy néz ki és viselése olyan érzést ad, mint egy modern szemüveg, lehetővé téve viselőjének a szabad közlekedést, így gyűjtve adatokat a látottakról.
A Tobii szerint a szemüveg képessé fogja tenni a kutatókat arra, hogy felhasználói viselkedést egy való-világ környezetben figyeljék meg - például üzletekben, számítógép használat közben, vagy egy olyan új termék kipróbálása közben, melyről az alany egy hirdetésből hallott. A szemüveg súlya nem jelentős és nincsenek zavaró kamerák vagy tükrök a látómezőben.
Az ügyfelek a Tobii Stúdió analitikus rendszerén automatikusan összegyűjtött adatokat kapják meg, így nincs szükség több órás kézi kódolásra és információ összeállításra, ez a költségeket is csökkenti. A szemüveg könnyen kezelhető, kevés gyakorlást igényel a használata és gyorsan kalibrálható, mielőtt a kutatás kezdődik.
Tom Englund, az Analysis Solutions képviselője: a szemüveg igazán forradalmi és a vevőinknek teljesen új lehetőségeket nyit, hogy kutatást végezzenek, ami korábban nem volt lehetséges. Englund azt mondja, hogy az alkalmazások lehetőségei csak a képzelet által korlátozottak...
Amaury de Conde, az Ipsos ügyvezető igazgatója, cége egyik azon szervezetek közül, akik elsőként tesztelik az új szemkamerát: az éttermi környezetben való tanulmányunk egyedülálló megfigyeléseket nyújtott, melyek bizonyos viselkedést hoznak kapcsolatba a vásárlással, ez pedig csak ennek az áttörő új Tobii technológiának a használatával volt lehetséges.
A Tobii termékeit széles körben használják a figyelem és láthatóság mérésére a tudományos közösségen belül, a kereskedelmi piackutatásban, usability tanulmányokban.
A Tobii 2001-ben alakult, székhelye Stockholmban (Svédország) van, irodát működtet az USA-ban, Németországban, Norvégiában, Japánban és Kínában.