USA – Panelszolgáltató cégek egy csoportja fogott össze, hogy megakadályozzák a válaszadókat abban, hogy túl sok hasonló témájú felmérésben vegyenek részt.
Az Authentic Response, az e-Rewards/Research Now, a GMI, az SSI, a Toluna és a uSamp cégek mindannyian használják az Imperium Category Exclusion (ICE) eszközt, mely azonosítja és távol tartja a felmérésekből az olyan válaszadókat, akik hasonló témában már nemrég befejeztek egy felmérést.
A cégek egy ICE felhasználó csoportot alakítottak, mely nyitott bármely panelszolgáltató cég számára, mindezt az online minták minőségének javításának reményében.
“Amíg a panel cégek ki tudnak zárni a felmérésekből olyan egyéneket, akik nemrég részt vettek egy specifikus termékkategóriát érintő felmérésben, az ICE segít az iparágnak a válaszolók viselkedésének megismerésében, azért hogy a mintavétel még inkább szofisztikált legyen,” mondta az Imperium alapítója és CEO-ja, Marshall Harrison.
Az SSI CEO-ja, Kees de Jongja azt mondta, hogy az együttműködés kulcslépés volt a minőség javításában.
Az Imperium a Relevant ID-t használja, a sok digitális ujjlenyomat-vizsgáló eszköz közül az egyiket, melyet arra használhatnak a panel cégek, hogy ellenőrizzék a válaszolók identitását és azt, hogy használnak-e többszörös regisztrációkat a felmérések kitöltéséhez. (Research-live)
A panelszolgáltatók összefognak a csaló válaszadók ellen
2010.06.23. 07:40 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: panel piackutatás online kutatás online panel mintavétel
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.