USA – Az FDA (Food and Drug Administration) utasította a cigarettagyártó Philip Morris céget, hogy adjon át minden olyan piackutatást, mely a Marlboro Lights cigarettáinak a ‘Marlboro Gold’ terméknévváltására vonatkozik.
A cég úgy hirdette a névváltozást, hogy azt kommunikálta a fogyasztóknak, „az eddigi Marlboro Lights csomagolása megváltozik, de a cigarettád a régi marad”, mindezt még az amerikai törvényekben bekövetkező változások előtt, melyek tiltják a ‘light’, ‘mild’ vagy ‘low’ szavak használatát dohánytermékeken.
Mindazonáltal az FDA úgy érezte, hogy veszélyt jelenthet, ha a vevők azt gondolják, hogy még mindig egy könnyebb, és ezért kevésbé veszélyesnek tartott cigarettát szívnak.
Egy Philip Morrisnak szóló levélben az FDA követelte minden olyan dokumentum átadását, mely összefüggésben áll kvalitatív, empirikus vagy bármilyen más piackutatási adatokkal vagy a Marlboro Lights márkáról való fogyasztói percepciókkal, hiedelmekkel, aggályokkal, gondolatokkal vagy benyomásokkal.
A FDA azt mondta, hogy azok a reklámok, amiket hozzáerősítettek a Marlboro Lights cigaretta-dobozaihoz, a Marlboro Gold piacra kerülése után állandósíthatják azokat a tévhiteket, melyek a ‘light’ cigarettákkal voltak kapcsolatosak.
Az állítás, hogy csak a csomagolás változik, de a cigaretták ugyanolyanok fognak maradni, azt sugallja, hogy az aranycsomagos Marlborónak ugyanazok a jellemzői lesznek, mint a Marlboro Lights-nak, beleértve bármilyen téves elképzeléseket, melyek a ‘light’ cigarettákkal voltak kapcsolatosak, mondta az FDA.
A Philip Morrisnak július végi határidőt adtak, hogy beterjessze ezzel kapcsolatos kutatását. (Research-live)