A számok már ismertek és úgy tűnik, hogy a kutatási iparág összforgalma az USA-ban tavaly (2009-ben) 3.5 százalékkal csökkent. A majdnem 2 százalékos inflációra tekintettel azt feltételezhetjük, hogy a csökkenés valóságos mértéke 5 százalékhoz közelít egy olyan iparágban, melyről nem hiszik azt, hogy hanyatlik!!
Talán érdekesebbek az összesített adatoknál, a vállalat-típusonként való különbségek. Azok az ügynökségek, melyekre inkább ad-hoc szolgáltatásokat nyújtóként gondolunk, – pl. a Synovate, GFK, Kantar – a legrosszabbul teljesítettek, a forgalomcsökkenés mértéke 10 százalékot is meghaladhatta az esetükben. A nagyobb szindikált vállalatok - az IMS Health, Nielsen és mások – úgy tűnik, jobban teljesítettek, némelyikük még növekedést is fel tudott mutatni. Annyira világosan látszik, hogy a szindikált terület sokkal hamarabb talpra állt, mint az ad-hoc (és valószínűleg a tracking) területei az iparágnak.
Mindazonáltal egyéb vállalatok, pl. a Communispace 18 százalékkal növelte forgalmát, a DunnHumby pedig 33 százalékkal. Tehát lehetséges növekedni ebben a környezetben is, de ezt csak az újabb és innovatívabb vállalatok tudták felmutatni. Tehát, ami viszonylag erőssé teszi a kombinált (szindikált) adatforrásokat, a tiszta adat-analitikát (DunnHumby) és az érdekes, új fogyasztói megismerés technikákat (Communispace), azok fogják mutatni az utat az iparágunk számára? (Research-live)