Ray Poynter-t gyakran kérdezik az MROC-k jövőjéről, és az MROC-k ill. más közösségek különbségeiről. Nos, íme, az ő válasza ezekre a kérdésekre.
Jelenleg az online kutatási közösségek (vagy MROC-k, ha jobban kedveli valaki a rövidítéseket) nagyon hasznosak, mert valami olyat nyújtanak, amit más forrásokból nem szerezhetünk meg készen. Mindazonáltal, ha igazi, nagyméretű márkaközösségek jelennek meg, gyanítom, hogy némely online kutatási közösség szintén alárendelhető valamely márkaközösségnek.
De kétlem, hogy a legtöbb márka képes lenne megfelelő méretű közösséget létrehozni, és így az online kutatási közösségek nélkül boldogulni (vagy valamilyen MROC leszármaztatottja nélkül). Ennek oka az, hogy a legtöbb fogyasztó nem foglalkozik túl sokat azzal a rengeteg féle márkával, amit megvásárolnak.
Például egy átlagos évben körülbelül tíz különböző légitársasággal repülök, hat különböző vasúti társasággal utazom, tíz különböző cég benzinkútján tankolok, négy üzletláncnál vásárolok. Ráadásul sokfajta italt, ételt, ruhát, stb. vásárolok. Számos szórakoztató helyre megyek el, moziba, nyaralóhelyekre, tagja vagyok szakmai, sport és politikai szervezeteknek. Ha tagja lennék minden egyes, e márkákat és tevékenységeket képviselő online közösségnek, soha nem mehetnék el a számítógépem elől!
Egy online kutatási közösség bármilyen terméket vagy szolgáltatást szolgálhat. Találni 500 embert, akit tényleg érdekel valami, akármi, könnyen kivitelezhető. De a legtöbb márka, ill. szolgáltatás számára a nagyméretű aktív közösségek nem igazán jelentenek praktikus valóságot.
Az én elképzelésem szerint, a legtöbb márka és szolgáltatás hatalmas adatbázist hozna létre fogyasztói számára, és ezt használnák az emberek követésére a közösségi média szélesebb világában. A legtöbb adatbázisnak lenne valamilyen közösségi aspektusa, és az emberekkel egy nagyon intuitív módon foglalkoznának.
Néhány szervezetnek nagyon nagy közössége lesz, melyet marketingre, termékfejlesztésre, piackutatásra, stb. használhatnak. Mindazonáltal a legtöbbnek szüksége lesz célzott közösségekre, mely fogyasztóinak kis százalékát képviseli, amennyiben nagyfokú aktivitást igényelnek. A belátható jövőben, amikor a legtöbb márkának vagy szervezetnek szüksége lesz közösségekre, amely keményen dolgozik vele a jövő feltárásán és együttes megteremtésén, szükséges lesz a specifikus közösségek létrehozása is, melyeket valamilyen módon ösztönözni kell (pl. belső és külső jutalmak kombinációjával).
Hiszem, hogy sok MROC nagyobbá fog válni, és más tevékenységeket is magába fog foglalni, mint például a szóbeszéd (word of mouth) marketingtevékenységet; de szerintem csak középtávon fognak létezni (pl. öt évig).
Az én kérdésem az, "Vajon hány közösségnek lesz az átlagember tagja a jövőben?"
Mi az MROC-k középtávú jövője?
2010.06.07. 07:39 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás online kutatás online community online közösség mroc
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.