• Egy rövid telefonos interjú időtartama mindössze 2-3 perc.
• Egy exit-store megkérdezés sokszor 5-10 percig tart.
• Egy hosszabb online kutatás felső időhatára (amit még élő ember hajlandó kitölteni) valahol 30-40 perc körül van.
• Egy mélyinterjú során sokszor 1 órán át faggatják az alanyt.
• Egy fókuszcsoportos beszélgetés többnyire 1,5-2 órát igényel a résztvevőktől és a moderátortól.
• Egy többlépcsős home-use teszt során a kutatásban részt vevők a termékek kipróbálásával és a kérdőívek kitöltésével akár 3-4 órát is eltölthetnek.
• Egy etnográfiai kutatás - az a fajta, ahol a kutató be is költözik a megfigyelt lakásába - több naptól akár több hónapig is eltarthat.
• Egy panel kutatás időtartama több hónaptól akár több évig is terjedhet.