• A szakértői interjúk - különösen speciális témák, iparágak, foglalkozások, stb. esetében - sokszor 1-5 fő megkérdezését jelentik.
• Egy fókuszcsoportos beszélgetésen általában 7-8 fő vesz részt.
• Egy kisebb léptékű próbavásárlás 20-80 értékesítési pont/értékesítő tesztelésével zajlik.
• Egy online kvantitatív kutatás induló minta-elemszáma általában 100 fő.
• A taktikai döntéseket sokszor 200-800 fős kérdőíves kutatásokra alapozzák.
• Egy hazai felnőtt lakosságra reprezentatív kutatás során többnyire 1,000-1,500 főt kérdeznek meg.
• Egy Magyarországon 15 éve folyó médiakutatás során évente több, mint 31,000 főt kérdeznek meg a kutatók.
• A legnagyobb hazai online piackutató paneljében 100,000 fő szerepel.
• Ha minden magyar Facebook felhasználó (csak a rendszeres látogatók) kitöltene egy kérdőívet (jaj, csak ezt ne!!!:-)), akkor kb. 500,000 kérdőívet kapnánk vissza.
• Ha a Coca-Cola tenné ugyanezt Facebook rajongóival (és 100% lenne a válaszadási arány:-), akkor a mai adatok szerint 5,662,853 válasz érkezne vissza. Holnap már több.
• Nemrég a China Daily közzétett egy országos felmérést, amely során Kínában 113,000,000 (igen, ez száztizenhárom-millió) embert kérdeztek meg összesen 96 városban és 267 "kisebb" településen...